/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
fælles netværk
Fra : freeeeeeeen
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 03-02-08 12:43

hej
jeg har to hub/switch koblet sammen den ene er der koblet 2 com til via kabel og så kablet mellem de to hub den anden er der en com og imternetforbindelse på problemet er at den ene com vil ikke være i netværk med de to andre mens de to andre sagtens kan benytte internettet hvordan løser jeg lige dette problem

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 13:06

Hvid du ikke har en router på din internet opkobling, har du nok kun 2 ip og gøre godt med fra din udbyder.

Derfor er der kun 2 af dine computer der kan være på nettet.

Så løsninger er skal dig en router.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 03-02-08 13:12

ok det er to routere der er koblet sammen beklager signalforvirring 2 com og et kabel til den anden router på den ene og en com og internetforb. på den anden

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 03-02-08 13:20

Har du sat din router op med mac kode og password

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 03-02-08 13:39

ja

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 03-02-08 13:40

øhh nej den ene er sat op til nettet og det hele den anden sidder bare på via kabel som com

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 03-02-08 13:47

fra routeren med internet på går kablet ud fra port 1 til den anden routers wlan port

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-08 14:41

router1-Lan>....................Lan>-router2-Lan>......................3 stk comp.
router1-Lan>..............3 stk comp
Nu bør alle 6 kabelforbundne comp. være i samme net.
Router 2 fungerer nu stort set som en switch.
Router2 må ikke dele DHCP ud.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 03-02-08 14:49

kan jeg køre fra router 1 port 1 til wlan port på router 2 så kan der nemlig hænge 4 com på router 2

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 15:12

ja men så kan de computer der er på router1 ikke se de computer der er på router2
så hvorfor vil du køre med 2 router.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 03-02-08 15:22

ok og det er jo problemet jeg sidder med nu og skal have løst jeg har prøvet at skifte fra wlan til port 1 på router 2 men så mangler internet forb. grunden ja der skal kunne kobles flere com sammen fysisk i et værelse og ja resten står i min stue

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 15:32

kan du ikke køre fra

Router 1 port 1 til wlan port på router 2.

Så skulle du jo kunne komme på internet med alle computer.
Men computer på router 2 kan ikke se computer på router 1

Det bliver den eneste problem.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 03-02-08 15:35

Hvad me at bruge routeren på indgående på netkablet og en switch til det lokale netværk.Routern har registreret ved IP adressen . skriv 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 på explorere Login som admin - password

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-08 15:35

Flere comp....................... switch uden problemer.

Her er det sådan:

Modem...Wan-router1-Lan.....switch1.........switch2......Wan-router2-Lan..... 2 comp.

router1-Lan.........2 comp
router1.....2-4 wireless comp.
switch1...3 comp
switch2...2 comp
router2...2 wireless comp.

Der er 2 netværk som ikke kan se hinanden men alle går på nettet.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 15:35

har du prøvet Eyvind opsætning og husket

Citat
Router2 må ikke dele DHCP ud.

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 03-02-08 15:37

Tak for svaret Eyvind.jeg har fået det til at virke uden wlan på router 2 og det løste det jeg spurgte om

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 15:40

ups det var ikke til Eyvind sidste kommentar, det var til den første opsætning.

Den sidste Eyvind beskriver er den samme som jeg skrev meget kortfattet.

Tak Eyvind flot beskrevet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-08 15:42

- bare det virker.