/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Hvad er Rationalisme
Fra : Saba4ever
Vist : 1180 gange
100 point
Dato : 02-02-08 23:19

HeeeY..!! kandu..

Er der nogen der kan fortælle mig hvad (Rationalisme) betyder.. Eller er der nogen der kender hjemmme sider hvor der står en hel del om det.. så kan jeg godt bruge..

TaaaaaaaaaaaK !! --__--

Accepteret svar
Fra : Chr-Viskinge

Modtaget 60 point
Dato : 02-02-08 23:20

Prøv evt da.wikipadia.org... de plejer at have om stort set alt...

Godkendelse af svar
Fra : Saba4ever

Dato : 02-02-08 23:21

Tak for svaret Chr-Viskinge. Men har prøvet det hjælp ikke så meget synes jeg..!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 23:30

Hvoffor så lukke spørgsmålet allerede????

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 02-02-08 23:30

rationalisme er en åndsretning der ligger vægt på meneskelige brug af fornuften .håber du kan bruge det.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 02-02-08 23:34

Ja, det var godt nok hurtig lukning

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-02-08 05:19

Wikipedias forklaring på rationaime er nu slet ikke så tosset:

http://da.wikipedia.org/wiki/Rationalisme

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-02-08 05:32

Og hvis du vil have en mere enkel forklaring, så betyder rationalime kort og godt, at man ikke skal tro - man skal vide.

Altså, i stedet for at forlade sig på de forestillinger om verden, som man har oppe i knolden, så går man ud og undersøger, hvordan det reelt forholder sig.

Og selvfølgelig må man ikke på nogen måde lade sig styre af, hvordan det "bør" være eller lignende. Det handler om at se helt bort fra sine egne fordomme/interesser og turde se virkeligheden i øjnene - også selv om den ikke falder i ens smag.