/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
DI524UP smider printer
Fra : Ebonite
Vist : 864 gange
40 point
Dato : 30-01-08 21:10

Min DI524UP smider printern når strømmen har været slukket, selvom de siger "Printer that are used to connect to the DI-524UP will be displayed and shows the current status, connected or not."
Er der nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-08 21:16

router til trådløs netværksprinter printer ?
Har du prøvet at give den en fast IP adresse?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-08 21:17

Hvis IP adresse er dynamisk vil den jo vælge den første ledige og dermed skifte fra gang til gang afhængig af rækkefølge og antal opkoblet på netværk.
mvh Ben

Kommentar
Fra : Ebonite

Dato : 30-01-08 21:20

Har givet fast adresse 192.168.0.1, virker også fint, blot kun indtil strømmen slukkes og tændes igen. Hvordan får jeg routeren til at beholde printeren med den IP adsresse, som manualen i øvrigt angiver??!?!?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-08 21:28

Giv den et højere tal eks. 192.168.1.200

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-08 22:28

Dit probelem er at du have givet den et lavt IP nummer, nemlig den første der tildeles... Når der kun er en PC eller printer på.

Hvis du tænder din PC først snupper den første ledige 192.168.0.1 (det ligner endda routerns egen... )
Hold lige fast i 192.168.0. (de første 3 blokke)
Gør som Eyvind foreslår - et nummer høj oppe..192.168.0.200 eller 192.168.0.100 eller 192.168.0.50

mvh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-08 22:49

Jeg har lige kigget i din brugsanvisning
Routerns default IP adresser er 192.168.0.1
Så den skal du ikke bruge den til din printer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-01-08 00:06

Citat
Har givet fast adresse 192.168.0.1, virker også fint,

Den dur IKKE !!!!!!!!!!!!

Den adresse er jo routerens GATWAY adresse.
Du kan indstille i hvilket område at din router skal uddele IP-adreser, og det skal da også være inden for dette område at din printer skal have en fast adresse, selv om du sikkert benytter DHCP adressering.
Adresserne uddeles fra det laveste nummer, inden for det område du har valgt. Du skal derfor lægge printeren ind på en af de højeste adresser i området, så der ikke kan opstå konflikt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 04:18

Ikke at jeg tror at jeg kan løse dit problem, men i andre som svare, ved i noget som helst om DI-524UP ? Der er noget som tyder på at i svarer helt hen i skoven, printeren SKAL have http//:192.168.0.1 som adresse, det kan der, skal der, må der ikke laves om på hvis printeren skal kunne fungere som netværksprinter.
Jeg forstår ikke spørgsmålet, kan du ikke printe hvis printeren har været slukket ? Eller er det når routeren har været slukket ? Printeren vises ikke nogen steder når den er slukket, når du har tændt printer, kan du gå ind i routerens opsætnig ved at klikke på ovenstående link, derinde kan du klikke på Status og på Printer info, for at se printerens status, men kun hvis den er tændt, hos mig ser der sådan ud når printeren er tændt: http://peecee.dk/upload/view/94437 jeg har steget printerens kode ud,og sådan ser der ud når printeren er slukket: http://peecee.dk/upload/view/94438 du har ikke andre muligheder for at se printer status.
Jeg har mulighed for at printe fra 4 computere, de 2 er trådløse, og der ingen problemer med at printe, hverken når routeren har været slukket, det sker kun en gang imellem, eller når printeren har været slukket, det er den altid når den ikke benyttes, du har sandsynligvis sat printeren rigtig op, ellers kunne du slet ikke printe, når jeg ikke selv har nogen problemer er det svært at gætte hvad dit problem er, måske skal du opdatere firmware til router ?
Er der noget i dit spørgsmål som jeg har misforstået total ? Prøv at beskrive lidt mere for at hjælpe mig på vej eller prøv D-Link support, de svarer hurtig og godt på dine spørgsmål, her kan du læse hvad printeren skal supporte, og nederst kan du klikke på et kontakt link, hvor du skriver dit spørgsmål og sender til supporten: http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe1STtvhLPG3yV3oU4F5g6ltbNlwaaRp6jkoET2onGQTo4oERpqmnfyia18Quevaao6wHtS6

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 04:30

Jeg skrev forkert så der ikke er nogen link at klikke på, men du ved sikkert godt du skal skrive http://192.168.0.1 for at komme i routerens opsætning

Kommentar
Fra : Ebonite

Dato : 31-01-08 08:58

Slukket betyker: Når jeg er færdig med at bruge computeren slukker jeg for kontakten til strømmen til stikdåsen hvori der er stik fra computer, printer og router.
Næste gang jeg tænder for strømmen til stikdåsen er printeren fladet ud af opsætningen til routeren, set under Status\Printer. Da routeren nu ikke kender printeren kan jeg ikke udskrive. Jeg vil forsøge mig igen i aften, men ovennævnte forslag.
Er det simpelthen således at der altid skal være strøm på routeren?
Tak for de gode forslag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 10:25

Citat
Er det simpelthen således at der altid skal være strøm på routeren?
nej jeg kan sagtens slukke for routeren, ingen problemer med at printe når jeg tænder igen, der må være en fejl på routeren, prøv først at opgradere firmware, hjælper det ikke så prøv at spørge supporten hos D-Link

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-08 11:53

En router behøver ikke at være tændt når den ikke bruges.
Det er bedst at tænde router først.
Og så computer / printer / andet

Men printeren bør tildeles en fast adresse af routeren så der ikke kommer "konflikt"
Det sidtste cifer bør ikke være 1 men så højt et tal at andre ting ikke får det tal ved et "uheld" ................200 vil være passende.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 12:00

Eyvind jeg går i mine indlæg ud fra at printeren er tilsluttet usb stik på routeren, altså bruges den indbyggede printserver, hvis det er tilfældet, så lad være at foreslå andre muligheder for IP adresser, printeren vil ikke fungere hvis dit råd følges men er det en selvstændig printserver eller en printer med indbygget printserver, så skal dine råd måske bruges

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-08 12:14

Ok - manglende viden så denne trækkes tilbage.
http://www.kandu.dk/spg116240.aspx#1310948

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-01-08 13:49

Jeg må da lige indrømme at jeg ikke havde set at der var printerserver i din router.
Men jeg kan se af brugsanvisningen fra side 78 er der opsætningsvejledning for din printer.

Jeg ved ikke om du har fulgt den. den viser at din din IP adresse er rigtig, da det er router der udskriver via USB porten.

De andre ting jeg har fået komenteret var en netværksprinter, monteret med netværkskabel.

mvh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-01-08 14:30

Har du tilslutet printer via USB stikket ?
bare for at være sikker på vi taler om det samme...
mvh ben

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-01-08 17:00

Hvis printeren skal aktiveres via Gatway adressen, så må det være fordi at printerserveren er en integreret del af routerens styresystem. I så fald kan det sagtens være rigtigt, at adressen 192.168.0.1 skal bruges.

Nu bruger jeg en extern printerserver, så derfor skal den indgå i det område af ip-adresser som routeren uddeler af.

Jeg ville i første omgang, som forslået, søge efter opdatering af routeren.
Herefter ville jeg gennemgå selve opsætningen af routeren.

Når alle vi andre ikke direkte kan påpege fejlen, så skyldes det, at alle de mange modeller af routere, kan være så forskellig, selv routere inden for det samme mærke, kan være meget afvigende.
Jeg har endda oplevet, at en opdatering af en router, gav et helt nyt billed af administrationssiderne, så selv her kan der forkomme en forskel.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 01-02-08 02:25

Jeg har en DI-524UP og har ingen problemer med at uskrive fra den indbyggede printserver, og routeren skal kunne slukkes uden at det ændrer noget for printer eller andet, så en opdatering af firmware som severino også foreslår vil sikkert være en god ide, du kan hente ny firmware her: http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIeNXSNvhLPG3yV3oVY17g6ltbNlwaaRp7ytsRWm5kCVP6MxYR4672a7hLFhR4aiIMoK7QIfisiBKxY8eQfwbaJHOuE6Xv3baeJnIPudqrg==

Kommentar
Fra : Ebonite

Dato : 02-02-08 15:15

Tak for alle forslag.
Har lige opdaget at tages USB printer stikket ud af routeren og isættes igen accepteres printeren!
Firmwaren var opdateret men mener at O.V.N.'s hjælp med link hertil var tættest på svaret hvorfor dette accepteres.

Godkendelse af svar
Fra : Ebonite

Dato : 02-02-08 15:19

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-08 01:43

Selv tak, men jeg gav dig ikke megen hjælp, en mystisk fejl er du sikker på at usb kablet er indtakt ? Måske skulle du prøve et anden kabel, jeg har aldrig hørt om at det skulle kunne hjælpe at tage kablet fra og så sætte det i igen