/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Ansat under funktionærloven?
Fra : Nymph
Vist : 532 gange
50 point
Dato : 29-01-08 17:39

Hej.

Jeg er ansæt under funktionærloven, men jeg regner med at skifte arbejde inden så længe.

Jeg skulle jo have holdt ferie med løn i min ferie, men hvad nu hvis jeg går over og bliver timelønnet og altså ikke funktionær lønnet, hvordan får jeg så afholdt min ferie?

Har jeg så ikke krav på ferie, eller får jeg nogle penge udbetalt af min nuværende arbejdsgiver?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-01-08 17:48

De feriepenge, som du har optjent får du så på et feriekort. Det skal din kommende arbejdsgiver så underskrive, når du ønsker at holde ferie.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-01-08 17:51

På feriekortet vil det fremgå hvor mange feriedag/penge du har til gode.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-01-08 17:53

Er det ferie optjent i 2006, skal være brugt inden 1. maj. Måske kan du få kompensation?
Er det ferie optjent i 2007, kan først afvikles efter 1. maj. Måske kan du få kompensation?
Er det ferie optjent i 2008, nok ikke... Svend, der kun kender til egen overgang til pension.

Kommentar
Fra : Nymph

Dato : 29-01-08 18:10

Så langt så godt (:

Hvordan regner jeg ud hvor mange feriepenge jeg har optjent så?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 35 point
Dato : 29-01-08 18:25
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-01-08 18:38

Det står også o ferie loven

LBK nr 407 af 28/05/2004 - Gældende
Bekendtgørelse af Ferielov
(Ferieloven)
Beskæftigelsesministeriet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-01-08 18:39
Godkendelse af svar
Fra : Nymph

Dato : 29-01-08 19:18

Tak for svaret ANS, så har jeg vidst ikke noget at frygte her (: