/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværksdrev over en internet
Fra : zith
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 28-01-08 12:59

Halløjsa

Mit spørgsmål går ud på at lave et netværksdrev som man sagtens kan på et lokalt netværk men bare over en internet(ADSL) linje istedet.

Hvordan ville det være lettest at gøre dette??

Nogen forslag?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-08 13:06

Ja det kan man godt og det hedder VPN
Her står lidt om det:
http://www.petec.dk/composite-21.htm

Jeg kender ikke opsætningen for jeg har aldrig prøvet.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 13:10

Det var også en af de ting jeg tænkte på, men tror nok at der muligvis skal sidde en i den anden ende og sige ja eller acceptere.

Ved ikke om der kan være flere på af en gang...

Det vi har med at gøre her er 3 pc'er måske flere som alle er standard Pc'er hvor den ene skal bruges som "server" det er den der har netværksdrevet og data'erne de kører alle sammen med xp pro.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-08 13:16

Hvis det ikke er en spilleserver (kender den ikke), men bare filer der skal deles, så er der også en mulighed med en ftp server som er forbundet direkte gennem en router.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 13:34

ja tror du ikke det ville være lettest hvis man bare lige laver en ftp server med et eller andet gratis program som filezilla eller hvad det nu hedder og opretter forbindelsen igennem der?? det kræver vel egentlig heller ikke nogen port konfiguration i routere bare der er sat en statisk ip af og det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-08 13:48

Jeg har en ftp sever Allnet all 6200 som er routet direkte gennem vores Hawking router
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=439

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-08 13:49

Ja og den har en statisk ip........................... 168.1.1

Godkendelse af svar
Fra : zith

Dato : 13-02-08 10:19

Tak for svaret Eyvind.
Det blev til VPN

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-08 13:31

Ok - så kan der også snakkes direkte med den anden comp.