/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Routerens rækkevidde
Fra : olelyster
Vist : 838 gange
100 point
Dato : 26-01-08 22:43

Jeg vil gerne øge rækkevidden af mit trådløse netværk til 100 meter. Jeg har en router Planet WRT-410 (wireless router 802.11.g).
Kan rækkevidden opfyldes af den nuværende router? Kan jeg evt. trække et netværkskabel 70 meter og regne med, at det fungerer?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-01-08 23:34

70 Meter kabel skulle virke...

Du kan eventuelt opsætte et accespoint så får du større dækningsområde.
mvh Ben

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 27-01-08 04:27

Ja, du har faktisk 185 meter at gøre godt med, hvis du bruger et tyndt koaxial kabel.
Hvis du bruger tykt koaxial kabel, har du op til hele 500 meter.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-08 13:12

Hvis du vil have større rækkevide på din wireles skal du se på hvad der er på de 100 Meter den skal række.
- skal signal igennem bygninger eller andet?
- kan du sætte bedre antenne op ved modtager?
- skal du måske opsætte en en trådløs-under-router i den anden ende (ude ved de 100 meter)

Hvis du laver router til router skal du lige være opmærksom på opsætning af router 2 den fjerneste, den skal være lidt speciel. Fast Ip adresse under den første.
se denne http://www.togaware.com/linux/survivor/Router_Router.html
mvh Ben

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 27-01-08 20:01

Jeg synes foreløbig, jeg har fået et par gode svar fra Benjamin og krestenklit. Signalet skal ganske rigtigt ikke blot ud over åbent land, men fra bygning 1, over en have med træer, gennem en staldbygning, over en gårdsplads og ind i et stuehus (bygning 2)
Jeg går ud fra, at forslaget om den trådløse router 2 giver adgang til trådløst netværk i bygning 2?
Mvh
Ole

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 28-01-08 19:47

Tak for svaret Benjamin.Hansen.