/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
huslejekontrakt
Fra : silentgirl
Vist : 1830 gange
50 point
Dato : 26-01-08 14:23

Hej jeg står i den situation, at jeg skal flytte fra min kæreste, med et ventende barn. vi står begge på huslejekontrakten, men det er mig som betaler alle regniger. Nu har jeg fået skiftet folkeregisteradd m.m det sidste jeg mangler er at frasige mig fra kontrakten. prob er så bare at han ikke vil underskrive, at han overtager den, og på frasigelsesærklæringen står der han skal skrive under. hvad gør man så?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-01-08 14:25

Jeg følger lige med her

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-01-08 14:25

Kontakter udlejer og underskriver en erklæring på at du ikke længere har noget med lejligheden at gøre

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-01-08 14:28

Du har et lille (eller stort problem) som du skal have løst.
Ta en snak med udlejeren og høre om du kan opsige din del med de sædvanlige 3 mdr. opsigelse.
Der skal så laves en ny lejekontrakt med kun et navn på.
Du hænger på din halvdel af huslejen eller det hele hvis og når han ikke betaler.
Sådan er livet.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 26-01-08 14:35

ja men prob er jo netop at jeg har fået papirerne fra udlejeren. men der skal stå en underskrift fra min side at jeg fra flytter. og en underskrift fra hans side, at han bliver i boligen, og når det er gjort vil kun hans navn stå der, men han vil jo bare ikke underskrive.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-08 14:37

jamen så oplys han ikke vil og underskriv selv - så står han meget snart uden bolig !

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-01-08 14:43

Som du selv nævner, så skal han skrive under påat han bliver boende, så hvis han ikek vil det, kan han risikere at udlejer betragter det som en opsigelse at lejemålet, og så er det din eks der har et problem.. Helt ærligt hvis han ikke vil skrive under og han ikke har gennesmkuet den, så er han sgu ikke den hurtigste knallert på havnen

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 60 point
Dato : 26-01-08 14:44

Snak med udlejeren og hør om han vil accepterer at du underskriver og dermed er ude af lejekontrakten.
Når så den anden ikke betaler husleje ryger han ud og hvis du er ude af kontrakten hæfter du ikke for huslejen. En udlejer kan være men at snakke med, men sandelig også meget besværlig.
Ja, liver er ikke kun en dans på roser!!!!!!!!!!!!!

hawaii7

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-01-08 14:51

Du har allerede fået gode råd, som jeg kun kan tilslutte mig.

Men hvis du får andre problemer i forbindelse ophævelsen af jere samliv, er der mange gode råd her, både juridiske og praktiske, om papirløse forhold.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke, også med barnet.

http://www.familieadvokat.dk/Emner/400.html

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 26-01-08 15:00

ja jeg kan jo ikke underskrive for ham. det er jo en falsk underskrift. Men vil tage nogle af rådene til mig og kontakte udlejer om min situation og se hvad de siger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 15:03

Du opsiger blot kontrakten hvis han ikke vil skrive under....

Ganske vist hænger I så i fællesskab på 3 mdr. husleje - men det ligger så op til udlejer om han vil acceptere at han "senere" skriver under....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 15:04

Og de 3 mdr. kan du undgå hvis du lynhurtigt finder en ny lejer - så skal han nok skrive under

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 15:05

F.eks. giv ham en HAer som medlejer

Godkendelse af svar
Fra : silentgirl

Dato : 26-01-08 15:11

Tak for svaret hawaii7.