/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Forskelle
Fra : heidiPige
Vist : 567 gange
71 point
Dato : 22-01-08 11:01

Kan nogen oplyse mig om forskelle/ligheder på Amerikansk bulldog og rottweiler.
Det gælder mest deres temperament, da jeg godt ved hvordan de ser ud.
Jeg har tidligere haft en rottweiler, som familiehund da vi er en familie med børn

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 81 point
Dato : 22-01-08 11:09

Begge er ret "stærke" hunde, som kræver en god portion viden fra ejeren, for at det er muligt at afrette dem korrekt....altså ikke en nybegynderhund nogen af dem, men nu har du så også prøvet Rottweileren

Ejeren skal være viljefast og kunne sætte sig i respekt, så hundene ikke er i tvivl om hvem der bestemmer.'

Bulldog'en er sværere end Rottweileren,, det er en meget dominant hund, og især en hanhund kan være særdeles fjendtlig over for andre hunde.

Jeg ved der er en bruger herinde, som har en gammel Amr. Bulldog.......og hun skrev engang noget om erfaringerne med hendes hund, måske hun kommer på banen hvis hun ser indlægget her.

Ellers kan du søge på navnet Axelise og finde de tråde frem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-08 11:23

I dette link kan du læse alt om alle hunderacer En virkelig spændende side

http://www.hundeleksikon.dk/

Desværre kan jeg ikke linket direkte til dem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 12:26

Undskyld HeidiPige Det er ikke lige om dine hundespørgsmål
Hva Norsted vil det sige at mine Dværgpinchere ikke er til ???for du skriver alle og jeg kan da ikke lie se min race på den side

Indblanding slut Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-08 12:34

Sunowantefisk.... det hjælper gevaldigt hvis navnet bliver stavet .... Dværgpinscher....

Prøv igen

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 22-01-08 14:27

hej!
Norstedt nu stopper du. Manden er udlænding, og derfor stavemåden. Lad være med altid at korrigere andre.Det er ikke et danskkursus.
Hilsen la

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-08 14:35

Liseaa... jeg syntes du skulle trække vejret dybt ned i maven inden du begynder at skrive, ser du Suno og jeg har skrevet rigtigt meget sammen i div tråde, hvor vi driller hinanden, og det ved Suno også godt.

Forøvrigt tror jeg bestemt ikke han er udlænding, har du set hans andre tråde, om hyggeligt samvær med andre kandutter, hvor han oven i købet opfordrer mig til at komme.

Citat
Lad være med altid at korrigere andre.Det er ikke et danskkursus.

Dette er en direkte løgn, jeg har aldig korrigert andre, så venligst bevis, før du smider den i hovedet på mig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 15:16

hva fanden du sige ska du senere mig jeg komme bare me min far og noen anne bisser

Godt forsøgt liseaa men hun er sku go nok hende norsted men sån er dansklærerer

Hav en beskinnet dag Sunofisken der ik ka stave i dag

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-08 15:18

liseaa pas på med der der anullering af spørgsmål det blir man ikke populær af

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-01-08 15:20

Begge hunde kræver en herre der er konsekvent, de skal socialiseres meget og det fra hvalpestadiet,
hunde der bliver som deres herre, man kan aldrig bebrejde en hund at den har ”én nar” til herre.
Da du har haft Rottweiler kender du kampen der er ikke meget forskel men husk det kræver ”tålemod” begge racer er brugshunde og ikke nullerdyr.
Blot en betragtning.
M.V.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-01-08 21:11

En Rottweiler kan udemærket være en familie hund, som der bliver skrevet, hunden er som dens herre og bliver sådan.
Jeg har 2 Rotweiler en tæve og en han verdens dejligste familiehunde, men også vagtsomme alle børn kan lege med dem, mit barnebarn på 1 år sover til middag sammen med den ene. de andre børnebørn spiller fodbold og leger vilde lege med dem
Rottweiler er en hund som skal skoles have kærlighed og ikke sove i seng og sofaen da den vil tro det er den der er herre her i huset, og så skal den have lange gåture, så får du en hund der siger spar 2.
Rottweileren har fået et forkert rygte, det samme fik chæferen i sin tid.

Kommentar
Fra : VireX

Dato : 04-04-08 17:03

En rottweiler er en dejlig familie hund man skal bare være meget hård og konsekvent over for dem. min egen er rigtig god mod små børn.
men de kræver helt sikkert mere opdragelse end en bulldog da de meget gerne selv vil bestemme, men et godt råd er helt klart at starte til træning med din hund så den bliver stimuleret og du kan få gode råd.
Deres temperament er lige ens hunden er hvad du gør den til :)
Men køb en hund der har været vant til stille omgivelser fra føslen af så er de meget mere rolige :)

Godkendelse af svar
Fra : heidiPige

Dato : 07-04-08 08:44

Tak for svaret dova.