/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
PHOTOSHOP HJÆLP
Fra : Monii-tha-diiva
Vist : 902 gange
20 point
Dato : 22-01-08 01:53

Hej !

Jeg har været inde på denne side http://www.youtube.com/watch?v=CmHeFiX4eFY
og fik en masse ideèr til noget jeg selv gerne vil prøve, men ved ikke hvordan man gør.
Så havde håbet på i kunne hjælpe mig..

- Hvordan lægger man make up ( Eyeliner, lipgoss, og øjenskygge)
- Gør tænder hvidere
- Fjerner bumser, og acne
- Som i videoen " tager et billede af en frisure og putter det over i ens eget og bruger "
- gør en tyndere
- retter øjenbryn, kindben, næse
- laver længere øjenvipper, og mere klare og perfekte øjne
og til sidst. findes der et gratis demo photoshop program på dansk, og hvor kan det hentes???

Hjæææælp mig!

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 22-01-08 02:15

Først skal du vide at Photoshop CS3 som er den nye version koster lidt over 6000 Kr.

Hos Adobe kan du oprette en konto, som de skriver:

Det er gratis og tager kun et minut.
Få fuld adgang til:

Gratis download af testversioner
Hundredvis af gratis produktudvidelser
Gruppeområder
Hvidbøger og downloads forbeholdt medlemmer
Seminarer efter behov
Håndter din aktivitet i Adobes verdensomspændende butik

Det gør du her: https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?loc=da%5Fdk&product=photoshop

Hvordan du gør er et større spørgsmål, det kræver lang tids øvelse.

Søg på Google efter: Photoshop tutorials

Der kan du finde både guider og videoer som kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-01-08 06:26

Alle de spørgsmål du stiller kan ikke besvares med få ord. Køb først photoshop og ta så et kursus på 2-3 dage i photoshop. Photoshop kan du iklke lære at bruge fuldt ud selv med en uges kursus.
Så glem alt om at få et svar på dine spørgsmål. Jeg har selv arbejdet med photoshop i over 8 år og der er stadig funktioner jeg ikke kender endnu.

hawaii7

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 22-01-08 10:22

Jeg er alvorligt bange for at de to øverste skribenter har fuldstændig ret!
MEN lad dig ikke afskrække, Køb CS 3 (hvis du ikke allerede har) søg tutorials, og kom igang. Det er ligeså vanedannende som et stort, fedt spil. Her bliver du bare ALDRIG færdig.
God Fornøjelse.

Kommentar
Fra : Monii-tha-diiva

Dato : 22-01-08 10:54

Tak for alle jeres svar, det var sødt af jer! :)
Jeg har også gået og spekuleret over og tage på kursus, men det koster jo mange tusinde kroner! :O

*WinXPeter - Det har jeg prøvet, men fik en engelsk version. Kan man ikke få den danske, hvis ja, hvordan gør man så?

De guides der er bare meget svære sys jeg..

Tænkte på om i evt, vidste hvor man kunne købe programmerne henne, lidt billigere, enten hvis de er brugt eller lign. :)

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 20 point
Dato : 22-01-08 11:02

Du skal IKKE købe brugt. De er også svære at finde. Der er en billig opgraderingspris på den store phptoshop, derfor er alle gamle versioner i princippet "låst", og vil derfor være at opfatte som piratsoftware hvis de handles.
Den eneste billige måde du kan komme til programmet, er ved at købe elements i stedet, men der er en del funktioner der mangler, og det findes kun på engelsk.
En god, billig måde at lære noget er de billige IDG bøger. Specielt Michael Karbo skriver så det er til at forstå. Mange af mine kursister har haft stor glæde af hans bøger.

Godkendelse af svar
Fra : Monii-tha-diiva

Dato : 22-01-08 11:22

Tak for svaret fotowig.. :)

Ja, jeg har også hørt bøgerne skulle være gode. Men jeg er jo nødt til også at have programmet :) Thi hi..

Jeg har bare ikke flere tusinde kr, til det.. :S

Jeg kan jo ikke nøjes med opgraderingen, når jeg ikke har hele programmet, så ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, er kun på SU, så kan umuligt få råd til programmet, og det ret trist, for kan virkelig godt lide photoshop extended, har siddet og prøvet det i 30dage, og det fangede mig virkelig! Så du har måske evt, ikke en løsning til hvad jeg så kan gøre?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 22-01-08 13:48

Du må bide i det sure æble og købe Photoshop elements 6. Det er selvfølgelig ikke det samme, men det er til at have med at gøre. Det at det er på engelsk, skal du kun lade dig afskrække af hvis du INTET kender til sproget.
Og elements er til at finde i diverse netbutikker til omkring 700,- kroner, så det er noget af en besparelse.
God førnøjelse

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 22-01-08 22:33

Hvis du er studerende kan du købe Photoshop CS3 Extended for 1599,-
Det er da et nedslag i prisen der vil noget. Og så er den helt lovlig......