/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
standardkontoplan, nav. C5 2.1
Fra : nas29
Vist : 2222 gange
20 point
Dato : 21-01-08 00:42

[B]Navision c5 vers.2.1, std.kontoplan mangler - HJÆLP[/B]

Hejsa, jeg har roddet lidt med min navision c5 vers.2.1 og har prøvet at oprette et nyt regnskab,men kan ikke finde nogen standardkontoplan. Jeg har fulgt guiden og når jeg vælger c5data.dat til indlæstning af kontoplan, fremkommer der ingen konti, når jeg går ind i Finans > kartotek >finans ?

Jeg er bange for at c5data.dat filen måske er blevet ændret på et tidspunkt? I hvert fald er kontoplanen helt tom ?

Jeg kan iøvrigt godt oprette min egen kontoplan helt fra scratch, men det er ikke altid mest hensigtsmæssigt for mig.

Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre mht. standardkontoplanen ?

Cd'en kan jeg ikke finde - Evt. kunne det være en løsning, hvis en af jer sendte mig en kopi af c5data.dat filen til min udgave ?

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 10 point
Dato : 21-01-08 12:43

lige den fil du spørger om kan jeg ikke hjælpe dig med
men...

stones summasummarum
http://www.summarum.dk/frame_download.htm

kan downloades og afprøves gratis
(free udgaven har max 300 poster)

her har du mulighed for at se STANDARD KONTOPLAN
og kan evt. afskrive /justere dine poster ud fra den

go' arbejdslyst

Godkendelse af svar
Fra : nas29

Dato : 21-01-08 17:01

Tak for svaret MissBe.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 21-01-08 21:43

Du kan indlæse ind direkte i C5. SKift regnskab til dmo og udlæs den derfra og indlæs den i C5.

Du burde måske også overveje at blive opdateret. Din C5 er vel efterhånden 6-7 år gammel og der er sket meget siden.

Vælg kun Summasummarum hvis du har en hobbyvirksomhed eller enpersoners virksomhed, der ikke skal blive større.

Kommentar
Fra : nas29

Dato : 22-01-08 20:17

Hej Maria,
hvad skal man gøre for at udlæse dmo og dernæst indlæse i C5 igen ?

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 23-01-08 08:33

Gå ind under datamanipulation, vælg kartotek FinKart, handling Export (i dmo, Hanling "Import,Insert" i dat), vælg alle felter, vælg udfør.