/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Hvor mange mapper ? DVD
Fra : ingelein
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 17-01-08 20:02

Hej
Jeg er ved at sortere mine billeder, der er blevet alt for mange, som nu skal sorteres i årgang, begivenheder, thema osv.
Samtidig kigger jeg redigerer jeg de billeder, som skal beholdes for at blive brændt på en DVD.
Nu er jeg kommet i tvivl om hvor langt fra roden jeg kan bevæge mig ned i mapperne for at de stadigvæk kan brændes på DVD.
Eksempel:
2007/Sweetie/Sommerferie/Havnemiljø/........
(Sweetie er navnet på vores sejlbåd - )
Det er nemmest for mig at pinde ud i mange mapper først, så kan jeg senere tekste billederne og måske køre dem sammen i een mappe igen. Det er for uoverskueligt med alt for mange billeder på een gang, fordi ikonerne er for små - eller jeg må scrolle for meget.
Jeg redigerer i et program som jeg fik leveret sammen med mit Canon Ixus 70 - det hedder Zoom-browser.
Programmet kan mange ting, men det kan ikke rotere et billede med f. eks. 3 % for at det bliver lige. Hedder det måske noget, som jeg ikke er opmærksom på? Programmet burde kunne det.
Mange hilsner fra Ingelein

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 60 point
Dato : 17-01-08 20:25

Der er ikke nogen risiko for at du støder mod nogen begrænsning med hensyn til antal mapper, hverken totalt eller i dybden.
For en sikkerheds skyld så begræns længden af det totale mappenavn + filnavn til 250 tegn.

Irfan View der er gratis kan rotere i meget små step:
http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 18-01-08 05:37

Hvis du bruger Nero

Mener at det selv retter ind.
Ellers i "Brænd kompileringen" vinduet, på fanebladet "ISO" kan man vælge ISO type og at SLÆKKE BEGRÆNSNINGER for antal biblioteker og tegn.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-01-08 20:40

Tak for svaret BertelBrander.
Det var ok og virkede efter hensigten og din forklaring.
mange hilsner Ingelein