/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
vinterfodring -
Fra : skibonitten01
Vist : 674 gange
494 point
Dato : 17-01-08 17:58

hvodan forholder det sig med guldfish i havedam? kan det passe at de tager meget lidt
føde til sig i den kolde tid ,efter hvad jeg kan se befinder de sig meget godt ved et lille
foderforbrug. de er igod foderstand ,så tilsyneladende er der ikke noget de mangler

med venlig hilsen skibonitten01

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-01-08 18:15

Det ser ud til du gør det rigtige ifølge denne side

http://home1.stofanet.dk/s.holm/guldfisk.html

Citat
...og husk: Sparsom fodring - og kun i perioden fra marts/april til hen på efteråret. Når vandet bliver koldere falder fiskenes stofskifte og de har ikke behov for ret megen næring: Altså ingen fodring i vinterhalvåret - dvs. når vandtemperaturen er under ca. 8 grader

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 19:09

Det kommer så an hvis fisk og hvor åbenbart Jeg har et par søer i haven den ene er på størrelse med et mindre gadekær og den anden en trediedel af det der er nogle hundrede fisk i hver sø og de spiser stadig med velbehag Jeg har også læst at de ikke vil tage så meget føde til sig pga. vandets temperatur.Der står at hvis vandet er under 4 grader vil de ikke tage så meget til sig og at det skal være specielt ekstra fraftfoder Jeg giver dem stadig lidt og de spiser det altså dog ikke så energisk som de plejer og det er mest småynglen der guffer i sig Der er tale om guldfisk karper og aborre som er kommet med Ja ikke storken men med vildænder
Mvh Sunofisken
Ps .Lige så snart der er lidt solskin direkte i vandet så er de også straks mere aktive

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-01-08 03:31

Hvis vandet blev koldere, hvad vi jo ikke har mærket meget til i denne "vinter", ville de nedsætte stofskiftet og ikke tage føde til sig.

Jeg har haft guldfisk der har overlevet i 5 cm vand under langvarig is.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-01-08 17:40

Har lige taget et par billeder i dag af mine søer med fisk i der lige tager lidt føde til sig
http://peecee.dk/upload/view/91887
http://peecee.dk/upload/view/91888
http://peecee.dk/upload/view/91889

Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-01-08 19:15

Her er også lige en lille film http://peecee.dk/upload/view/92083

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 22:55

Har du fået styr på det så luk venligst dit spørgsmål eller spørg noget mere

Mvh Sunofisken

Annuller spørgsmålet
Fra : skibonitten01

Dato : 20-03-08 18:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 18:11

Hvad mere vil du gerne vide ?? de spiser stadig her Der har været is på søerne 4 gange og selv om jeg har måtte slå hul for at fodre lidt så spiser de stadig dog kun halvt så meget end ellers i forhold til sommer