/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Underlig én krone.
Fra : m-Huse
Vist : 375 gange
20 point
Dato : 13-01-08 22:51

Hej. Jeg har fået fat i en én krone. den ser helt normal ud i støbningen og den er fra 2006. Den er dog lavet i det forkerte materiale. Den er i det samme materiale som 10 og 20 kronen.
Så ville bare høre hvad det kunne være og om den måske har nogen form for værdi.
På forhånd tak.
/Mikkel

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 13-01-08 23:07

En SCANNER / billede / og et upload ville gøre HJEMME-hjæpen VÆRRE

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 23:11

Eller måske skulle du lade være altså med at sende billeder af den hvis den er for meget værd for så har man jo hørt om -te der gør alt for at finde frem til en eller ved jeg intet om selve mønten

Ps jeg anklager ikke nogle herfra bare et velmenene råd

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-08 23:38

Hvis mønten virkelig er støbt af forkert materiale, og ikke kun er blevet misfarvet af et eller andet, kan den sagtens ske at blive noget værd engang med tiden.

Ofte er det sådan nogen ting i få eksemplarer med forskellige defekter der gør, at de bliver eftertragtede som samlerobjekter

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 13-01-08 23:40

prøv at veje mønten se om den vejer det samme som en alm enkrone hvis den gør så er det nok bare en eller anden form for patinering, hvis mønten virkelig er samme materiale så må den være rimlig sjælden for kan ikke finde noget om den ?

der er også chancen for den er en hjemmestøbning og nok mere ment som en gag end som falskmøntning for det kan vist ikke betale sig med 1kroner `?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-01-08 23:49

Den mønt er uhyggelig sjælden. Den er lavet i 4 eksemplarer - og det lyder helt vildt hvis du er kommet i besidelse af den ved et tilfælde. Den mønt bliver uden tvivl MANGE penge værd - det er den faktisk allerede, men med tiden vil den blive rigtig dyr.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 14-01-08 00:00

Hey Flash77
Kunne du ikke lige uddybe din viden om mønten?

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 14-01-08 02:09

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-01-08 05:59

Prøv at kontakte Nationalbanken i København.
De kan sikkert give dig oplysninger angående mønten og værdi.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 16-01-08 04:45

Citat
Eller måske skulle du lade være altså med at sende billeder af den hvis den er for meget værd for så har man jo hørt om

Citat
Hej. Jeg har fået fat i en én krone. den ser helt normal ud i støbningen og den er fra 2006. Den er dog lavet i det forkerte materiale.

Har selb 20´ever der DER MEGTE skægge ud_ MEN

Indbrud, tvivler jeg på. men stadig et billede_ELLER´s

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 16-01-08 04:46

Kommentar
Fra : m-Huse

Dato : 19-01-08 20:57

Hej alle sammen, mange tak for jeres forklaringer. Det har givet mig meget hjælp, så tusinde tak.
/Mikkel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 00:40

Har du fået tjek på den ?? Hvis så luk lige spørgsmålet ellers spørg bare løs

Mvh SunoFisk