/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Hjælp til windows xp home...
Fra : Tr4nE
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 13-01-08 21:25

Hej
Jeg sad og spillede online i cs hvor den pluslig genstarter komputerne og da den var ved at startet om skriver den : Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.
Jeg har prøvet at gå ind i bios og tjekke om den skulle ha fået ændret boot priority og der står den som den skal og jeg har prøvet at sætte en recovery disk i og prøvet at formater den men uden held ??????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 21:35

Det lyder sku ikke godt lad være at gører noget før der kommer en expert til stede for din egen skyld der er nogle grimme ting på nettet for tiden

Dette er ikke en joke

venligst Sunowish

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 13-01-08 21:37

okay fair nok, det er vel gamle nyheder

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 22:40

Ellers prøv at gå ind på www.arlert.dk der sku du nok ku få et godt svar

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 22:41

Ups dette er bedre http://www.arlet.dk/:-Z

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 14-01-08 02:16

Hej. For mig lyder det som om enten boot-sektoren på din harddisk er gået i udu (enten spontant eller via virus, når nu du spiller online... der kan være farligt!), eller også er printkortet på harddisken gået i udu. Jeg har selv prøvet det samme med en harddisk... sjovt nok kunne jeg godt bruge den som sekundær harddisk, men ikke som primær... og det var ikke en virus. Vi må nok erkende, at IT-hardware får fejl, uden vi provokerer det...
Har du ikke en ekstra harddisk liggende, som du kan køre på som primær harddisk? Alternativt kunne du boote maskinen med diskette/USB-disk og så via cammand prompten se, om du kan finde C-drevet med data. HVIS du kan det, så er det garanteret bootsektoren, som er gået kaput af en eller anden årsag, og så ville jeg skynde mig at købe en ny harddisk... Heldigvis er de ikke så dyre... værst er al den tid, det tager at installere hele balladen igen...
Held og lykke! MVh. Ulle

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 14-01-08 09:05

Et "Boot-device" er enten en harddisk, cd-romdrev, eller floppydrev.

Grunden til at du får denne besked er at computeren ikke kan finde nogle af tingene at starte/boote op med. Som ulleulle skriver, kan det være en defekt harddisk, som kun kan boote nogle gange. Det betyder for det meste at harddisken er deffekt, og skal skiftes.
Det nemmeste er at prøve med en anden disk.

Håber du får løst problemet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-08 10:36

Citat
og jeg har prøvet at sætte en recovery disk i og prøvet at formater den men uden held

Den må du lige forklare.....

Har du formateret din harddisk ?????? - så er det jo logisk der ikke er noget styresystem...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-01-08 11:43

Har du været inde Hos arlet ????

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 14-01-08 14:24

Citat
Har du været inde Hos arlet ????
Ja det har jeg men syntes ikk der var noget som kunne løse problemet.

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 14-01-08 14:26

Citat
Den må du lige forklare.....

Har du formateret din harddisk ?????? - så er det jo logisk der ikke er noget styresystem...

Ja jeg har prøvet at formater den og så håbede jeg lidt på det gik ind og gendannede det der var i uorden, " Regnede med det var noget med windows / Virus at gøre "

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 14-01-08 15:02

der må vel værer en problemløsning så jeg slipper for at få fat i en anden hd??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-08 15:08

Hvis du bare har formateret UDEN at lægge XP ind igen - ja så er der ikke noget styresystem - og så kan den ikke starte.....

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 14-01-08 15:19

Citat
Hvis du bare har formateret UDEN at lægge XP ind igen - ja så er der ikke noget styresystem - og så kan den ikke starte.....

hehe jamen efter den har kørt formateringen så plejer den jo lige at reboot computerne og så gå automatiske videre for at fuldfører win. installertionen, men i dette tilfælde så rebootede den kun og så opstartede den setup´en igen hvilket jeg ALDRIG har været ude for.

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 14-01-08 16:00

Hej igen.

Har du ikke en "rigtig" Windows XP installations-CD? Den sætter jo uden problemer installationen igang, HVIS du inde i BIOS'en har sat dit CD/DVD-drev som boot-medie FØR harddisken, og HVIS du husker at trykke på en tast, når CD/DVD-drevet har fundet Windows-CD'en.
Hvis du kun har en recovery-CD, så tror jeg også lige, du bør sikre, at CD/DVD-drevet er foran harddisken i boot-rækkefølgen.
Håber det bringer dig lidt nærmere, selvom jeg nok tror, du ved det hele... Så hvis det heller ikke løser noget, så tror jeg ikke, der er andet at gøre end at købe en ny disk... Eventuelt - hvis du har mulighed for det - kan du lave en boot-diskette, som kan scanne boot-sektoren på harddisken for virus og måske reparere den... meeeeeeeen jeg har ikke selv haft held med den slags...

Mvh.

Ulle

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 14-01-08 16:20

Citat
Hej igen.

Har du ikke en "rigtig" Windows XP installations-CD? Den sætter jo uden problemer installationen igang, HVIS du inde i BIOS'en har sat dit CD/DVD-drev som boot-medie FØR harddisken, og HVIS du husker at trykke på en tast, når CD/DVD-drevet har fundet Windows-CD'en.
Hvis du kun har en recovery-CD, så tror jeg også lige, du bør sikre, at CD/DVD-drevet er foran harddisken i boot-rækkefølgen.
Håber det bringer dig lidt nærmere, selvom jeg nok tror, du ved det hele... Så hvis det heller ikke løser noget, så tror jeg ikke, der er andet at gøre end at købe en ny disk... Eventuelt - hvis du har mulighed for det - kan du lave en boot-diskette, som kan scanne boot-sektoren på harddisken for virus og måske reparere den... meeeeeeeen jeg har ikke selv haft held med den slags...

Mvh.

Ulle

Jeg har ikke andre cd´er end den recovery disk som hørte med da den blev købt og den har virket før når jeg har skulle formater den.
Jeg har også prøvet at ændre boot priority så den booter fra dvd drevet og så starter den jo bare steup´en og så kan man formater den på normal vis og så er det den genstarter efter den er blevet færdig og så starter den bare setup´en op igen og har prøvet at ændre boot priority igen så den starter fra hd og så skriver den det som den startede med at skrive.. Så ved ikk rigtigt hva jeg ellers kan gører for at løse problemet....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-08 16:37

Hvid det er recoveruyen du lægger ind så skal den jo starte forfra EFTER formateringen og så begynde at lægge recovery ind....

Gør den ikke det er enten cden eller din harddisk defekt.....

Du skal IKKE bede den om at starte på harddisken når der ikke er noget styresystem....

Hvis du har gjort det tidligere ved du jo hvordan de foregår - og virker det ikke - ja så har du en defekt....

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 14-01-08 16:54

Citat
Hvid det er recoveruyen du lægger ind så skal den jo starte forfra EFTER formateringen og så begynde at lægge recovery ind....

Gør den ikke det er enten cden eller din harddisk defekt.....

Du skal IKKE bede den om at starte på harddisken når der ikke er noget styresystem....

Hvis du har gjort det tidligere ved du jo hvordan de foregår - og virker det ikke - ja så har du en defekt....

okay jamen så må hd værer defekt

Godkendelse af svar
Fra : Tr4nE

Dato : 28-01-08 15:18

Tak for svaret refi.