/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Airbags
Fra : danielsss
Vist : 2605 gange
15 point
Dato : 13-01-08 18:44

Jeg har en Skoda Felicia hvor kontrollampe for airbagss lyser hele tiden, kom efter et generatorproblem, jeg tør ikke rigtig pille ved det, men har et par spørgsmål
1. Sidder der nogen kontakter under sæderne, kaan ikke se nogen.
2. Hvor kan fejlen evt. være?
3. kan man afbryde kontrollampen, enten ved at tage pæren ud, eller klippe ledningen over og montere en samleemuffe? selvfølgelig med batteriet afkoblet.
4. Hvor sidder evt. sikring for airbags, står intet i instruktionsbog?
5. I panelerne sidder nogen metalstænger med cylindre, har de nopgen forbindelsee med airbags?

VH
Ib

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-01-08 19:04

svaret er måske her!

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 8
- Slettede 0
Ialt 10

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 13-01-08 19:06

Jeg kunne forestille mig at det er "computeren" der skal nulstilles.

Kør på et Skoda værksted.

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 13-01-08 19:09

kaika pigen kan du ikke lige forklare hvorfor du sender denne statestik citat uden nogen fom for kommentar,jeg tror nok jeg ved hvad du mener men forklar lige

tykkemand

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 13-01-08 19:09

Du skal en tur omkring et autoriseret værksted / autoelektriker.
Airbags skal man afholde sig fra, at pille i, medmindre man er ekspert.
At klippe i ledningerne løser jo ikke problemet. Det er noget fusk og farligt for sikkerheden. Der må givetvis være en grund til, at den famøse lampe lyser.
Af samme grund er det en dum ide, at fjerne pæren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-01-08 19:21

Airbags styres af et sikkerhedssystem. som er noget af det eneste i en bil, som er lavet rigtigt godt med overvågning af ledninger, ontakter og komponenter. Når lampen lyser betyder det at noget er galt. Måske er det så galt , at de ikke kan fungere, og måske er det bare en fejl i overvågningssystemet.
Hvis generatorproblemet, var for høj spænding, eller du har ladet den køre med frakoblet batteri, kan du godt have skadet systemet varigt.

Hvis det bare er fordi du ikke kan lide at lampen lyser til syn , og derfor vil forbikoble den, er du ikke ansvarlig nok til at køre bil.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-01-08 19:48

Laika_pigen prøver nok at fortælle dig at du ikke skal blive overrasket hvis ingen gider svare på dins spørgsmål, da de ikke bliver afsluttet.
Stedet her skal gerne være et seriøst foretagne og er ikke til pjank og pjat.

hawaii7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 22:28

Citat
Hvis det bare er fordi du ikke kan lide at lampen lyser til syn , og derfor vil forbikoble den, er du ikke ansvarlig nok til at køre bil.
det kan man da kalde en udmelding, jeg har helt pillet ledningerne til airbags af, vil ikke risikere at få en pose i synet, kan du forestille dig hvad der sker hvis en airbag udløses og personen er piberyger ?
Det er en kommentar til alle bedrevidende, jeg har ikke et svar på spørgsmålet!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-01-08 22:49

Kære o.v.n

Tror du ikke det ville være bedre at lade være med at ryge når du kører bil.

Kommentar
Fra : danielsss

Dato : 14-01-08 00:41

Jamen o.v.n så svarede du jo på spørgsmålet, det var det jeg efterlyste og ikke alle de dumsmarte bemærkninger der kommer her inde fra. Hvordan gjorde du?.
På forhånd tak.

VH
i.D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-08 01:06

Jeg har ingen kontrol lampe for airbag i min Suzuki, og vær opmærksom på at når laampen lyser, så er det fordi der er fejl i kredsløbet og airbag måske ikke virker, hvis du vil have at de virker, så må du en tur på værksted, vil du som jeg have funktionen koblet fra, så vær forsigtig, tag kablerne af akkumulatoren, airbags udløses ved en strømimpuls så derfor fjern kablet fra batteriet, så skidtet ikke udløses mens du piller, så tog dækslet af på retstammen og fandt der hvor ledningerne var tilsluttet, tog dem af stikkene og isolerede de løse ender, så der ikke senere kommer en kortslutnig fordi de kommer til at røre ved hinanden, jeg har kun deaktiveret den ved førersædet men fremgangmåden er den samme ved alle poser, ind bagved og tage ledningerne af og så skal du også fjerne pære i kontrollampen, for ellers vil den lyse når du afbryder kredsløbet, har du ikke en manual med til bilen, der viser hvor og hvad sikringerne bruges til ? det allernemmeste vil være at fjerne sikringen, men der er måske mere på den sikring jeg har deaktiveret min, fordi jeg føler mig utryg ved at have en sådan krudt ladning lige foran næsen, og regner med at sikkerhedsselen tager det værste, hvis det skulle gå galt

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 14-01-08 12:06

Hvorfor så overhovedet have en bil med airbags ?
Det er sikkerhedsudstyr ligesom ABS o.a.
Du laver sgu` da heller ikke bremsesystemet om til et kreds, fordi det fungerede i bilens barndom ?
Dumsmart ? Næh. Men der er en grund til, at bilerne sikkerhedsmæssigt forbedres, nemlig den enkle, at selen ikke altid er nok.
Håber ikke, at jeg nogensinde køber en brugt bil, hvor der har været en "selvpiller".