/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printe på medier
Fra : tadeo
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 13-01-08 15:37

Hej, jeg har købt en Canon Pixma MP610, får den leveret i den kommende uge.

Mit spørgsmål lyder, kan man printe direkte på en aldmindelig CD/DVD, uden at sætte en label på?

Mvh

tadeo

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-01-08 15:48

Ja, der er en tray, som du kommer cd'en i.
Men det kræver selvfølgelig, at du køber printbare medier.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 13-01-08 15:49
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-01-08 15:50

Printeren kan printe på DVD/CD medier direkte, hvis medierne er beregnet til det!!
Du kan ikke bruge alm. medier, men kun dem der er 'designet' til det, og har en printbar overflade!

Der medfølger en speciel 'holder' til printeren ti at printe på DVD/CD'er!

/Torben

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 13-01-08 16:02

Hvad er printbare medier?

Der findes Light Scribe, men det er til brænderen, ikke billige.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-08 16:10
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-01-08 16:14

- som du køber billigere hos http://www.burnalot.dk
Bare køb nogle, som er fullface-printable - så er du sikker!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 13-01-08 16:25

Jeg forstår det sådan, at hvis jeg vil jeg printe på et almindeligt medie,
som jeg har mange af, skal der klæbes en label på, er det korrekt?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 13-01-08 16:36

Ja hvis de ikke er beregnet til at printe på så kommer du bare din label på dvd'eren og printer.
Så kan du nemlig bruge printerens program til det.

Det link jeg lagde som eksempel var bare et eksempel, men du finder de billige tyske internet butikker her og jeg syntes at Nierle er en af de billigste. http://www.tyskepriser.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-08 16:51
Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 13-01-08 17:20

Tak for svaret bentjuul.
Nu har jeg fået den viden om min nye Multimaskine, jeg ser frem til at hente.

Lige en tilføjelse, det var nødvendigt at købe denne Vista kompatible Canon maskine,
da min gl. HP 4180, ikke kan fungere optimalt med Vista.

Mv.
tadeo

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-01-08 18:31

Nierle er en af de DYRESTE, da de lægger forskellen imellem tysk og dansk moms oveni den endelige pris.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-08 18:33

Held og lykke med den.