/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opstart ???
Fra : legind
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 13-01-08 15:25

min svigermor har en pc den starter nogen gange med en sort skærm som skriver om man ønsker at starte/gendanne fra en tideligere profil jeg har scannet den med flere programmer men de viser ingen problemer den er kun ca 3 år gammel den er fra hp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 15:36

Bliver den computer lukket korrekt ned ? Eller slukker svigermor ved stikkontakten ?

Kommentar
Fra : legind

Dato : 13-01-08 15:40

den bliver lukket korrekt det burde ikke være batteriet til bios efter 3 år (hun er ikke helt fjern med comp)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 15:44

Bliver der kørt almindelig vedligehold på computeren ? Diskoprydning og diskdefragmentering ? En mulighed mere kan være diskkontrol og reperation

Kommentar
Fra : legind

Dato : 13-01-08 15:50

ja jeg har kørt det hele også windows online scanner to gange inden for 14 dage men efter et stykkke tid starter den med at skrive hvilken profil og om man ønsker at bruge den seneste profil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 16:12

Jeg kan ikke gennemskue det med profiler, vent lidt der kommer måske nogle eksperter og hjælper, har du kørt en scanning af disken ? Gå til Denne computer - højre klik på drev C - klik på Egenskaber - klik på fanebladet Funktioner - klik på Undersøg nu, ud for Denne indstillig vil gennemsøge systemet for fejl, sæt markering i begge felter og klik på Start, du får en meddelelse om at undersøgelsen ikke kan køre fordi den skal have uhindret adgang til alle Windows filer, og om du vil planlægge en undersøgelse ved næste start, sig ja til det og genstart computeren

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-08 16:28

Den spørger sikkert om der skal startes i den seneste fungerende profil.
Sig bare ja til det.
Det kunne tyde på nedlukningsproblem eller driverproblem.

højreklik på denne computer > vælg hardware > og så egenskaber >
Er der nogen gule advarsler ud for nogle komponenter.

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 28-03-08 00:03

Tak for svaret Eyvind. havde faktisk glemt spørsmålet lidt men du vinder point det var faktisk musen der var problemet jeg har aldrig set det før men en gang skal være den første

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 09:08

Pussigt tilfælde - jeg har netop kæmpet med et mus-problem i win 2000 miljø - og det viste sig at være en driver til comp. som ikke passede helt.