/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
dedektivarb.
Fra : enligmorherlev
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 13-01-08 01:51

Hej håber der er nogen edb-experter herinde der kan hjælpe.

Jeg er blevet temmelig mistænkelig overfor hvilke sider mit barn er inde og kigge på på nettet.

Hver gang jeg nærmer mig pc'en skynder han sig at klikke det fra og jeg kan se at han har nulstillet midlertidige internetsider.

Er der et program der gør at man i det skjule kan gemme alle sider personer har været inde på ???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-08 02:00

Prøv at tryk CTRL H

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 02:03

Er det ikke bedre at tage en snak med knægten ? Der foregår jo lidt mistænkelig, der er Oversigten men den kan også slettes, hvis han når det, før du kigger efter, hvis der er nogen bestemte sider han ikke må komme på, så kan du blokere i Windows host filen, men hver enkelt side skal blokeres, du kan sætte filter på Internet Explorer, men den kan omgås ved at bruge Firefox for eksempel, hvis du bruger en anden firewall end Windows firewall, så kan du i loggen se hvilke IP adesser der er besøgt, men hvis ikke du ved hvad der er under IP adressen så kan du ikke bruge det til noget, jeg kender ikke ngen programmer som logger besøgte sider, ud over den i Windows, måske er der andre som gør, men det er det bedste hvis i kan finde ud af hvad computeren må bruges til, og hvad den ikke må bruges til, uden at du skal overvåge

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-01-08 05:19

Der findes programmer der logger, men det er et indgreb i privatlivet.
Hvis Du griber ham i at se porno, så fortæl at sådan er sex ikke.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-01-08 08:51

Han er da inde at se porno, og det er der vel ikke noget galt i. Selvom du siger han ikke må, - hvad tror du der sker ved det? Hvordan havde du det selv, - tænk tilbage.
Men prøv at tage det på den gode måde og tal med ham om de ting.
Og til sidst, så findes der filtre der sorterer sådanne fra, men det kan du næsten ikke, hvis ikke hvis det er din egen komputer.
Jeg tror jeg ville sidde mig ned, og se porno med ham en stund, og tale om det imens.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 09:57

Citat
og det er der vel ikke noget galt i.

Jo alverdens lort kommer med de sider.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-01-08 10:24

Ja, men Teil, du kan ikke hindre det, så det må vel være bedre at have et afslappet forhold til det, og seriøst tale om det med en voksen.
Jeg håber ikke det er børneporno der forskes i, for så er det jo en ide at få det diskuteret. Under alle omstændigheder, får du det bedste ud af det ved at tale om det, som voksen, da børn/unge ofte danner sig et vrangbillede af det.
Og hvis der kan involveres en voksen,-ansvarlig mand i forholdet, vil det jo være bedst, da kvinder ikke kan se det fra den mandlige side.
Og til syvende og sidst ved vi ikke hvad der foregår. Men et modereret åbent forhold til sine børn skader ikke.`Og hvor gammel er ungen egentlig?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 10:32

Det handler ikke om porno men om computerens og brugerens sikkerhed.

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 16-01-08 18:17

Der er egentlig ikke så meget forbudt i at "se" hvad børn laver på nettet hvis de er under 18
er det jo ikke deres internetopkobling og så er de jo ikke myndige, det er jo det der hedder forældrekontrol.

prøv at kigge efter diverse overvågningsprogrammer f.eks som.

http://www.download.dk/index.asp?Kat=sikkerhed&subkat=indholdskontrol&prog=14024&program=Zero Spy

eller

http://www.download.com/PC-Monitor/3000-2132_4-10733811.html?tag=lst-0-10