/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Video på hjemmeside
Fra : tina84
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 13-01-08 00:05

Hej!

Jeg skal uploaded noget video på min hjemmesider, det er wmv format, fylder 178 MB, kan ikke laves mindre, eller jeg ved ikke hvordan. Problemet er, at år man skal se klippet på hjemmesiden tager det laaaaang tid at åbne, i hvertfald for mig og hvis det også tager laaaang tid for andre at åbne, gider man jo ikke at vente. I frontpage har jeg skrevet "se video" som et hyperlink.

Spørgsmålet er:
At det tager lang tid er det pga ens forbindelse?
Kan jeg gøre noget for at filen kan åbnes hurtigere?

Hilsen Tina

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-08 07:31

178 MB er meget stor til internetbrug. En del steder, hvor man kan uploade videofilm til,
er max 100 MB.
Man løber tit i problemer, når man har med store filer at gøre (har selv prøvet), men at lave dem mindre, har virket hver gang for mig.

Hvis det var mig, ville jeg forsøge at lave filmen mindre.
Movie Maker 2, som du sikkert har på din computer, skulle kunne klare opgaven for dig. Når man skal gemme, får man flere forskellige muligheder, for bla. størrelser & kvalitet. Der er bla. en noget der hedder tilpas til filstørrelse , her skal du angive hvor meget du ca. vil have filen til at fylde, og så vælger programmet, det format der ligger tættest på.

Men der er mange andre muligheder i Movie Maker 2 for at "KRYMPE" filen med.

MVH

Kommentar
Fra : tina84

Dato : 13-01-08 14:04

Hej

Kan desværre ikke bruge Movie maker, da jeg ikke har originalen.

Tina

Kommentar
Fra : tina84

Dato : 13-01-08 15:15

Hej viskinge

Har fundet ud af det, kunne godt gøre som du skrev, tak for tippet

Tina

Godkendelse af svar
Fra : tina84

Dato : 13-01-08 15:16

Tak for svaret viskinge.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-01-08 15:25

Fandt du movie maker 2 ???

Den er altså standard i feks. XP/Vista.

MVH