/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst på internettet
Fra : Malmqvist
Vist : 293 gange
100 point
Dato : 12-01-08 21:53

Jeg har købt en bærbar med trådløst internetkort og troede, at den nærmest gik på internettet af sig selv, når jeg havde lukket op og fået installeret WindowsXP Prof. Men nej, ingen forbindelse. Jeg har TDC-bredbånd med en router til formålet.

Håber en kan fortælle mig, hvordan jeg sætter computeren op.

Hilsen
Ole Mq

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-08 22:01

Hvilken router benytter du?
Og er den evt. læst mod brug af trådløst netværk?

Kom med lidt yderligere informationer, så er der formodentlig nogen der kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-08 22:02

Din bærbare skal måske lige tændes for trådløs (foran)
Din router skal sættes op først.
Din bærbare skal lige finde routeren

Og så BØR du indstille routerens trådløse sikkerhed når du er kommet "på"

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-08 22:07

Er din router overhovedet sat op til brug af trådløst - normalt er denne funktion låst, indtil du selv lukker op for muligheden (rent sikkerhedsmæssigt).

Kommentar
Fra : olemq

Dato : 12-01-08 23:14

Tak til dem, der allerede har forsøgt at hjælpe.
På routeren står der NETGEAR 54 Mbps Wireless Router. Og den fungerer fint med min gamle bærbare computer - dvs. min arbejdsgivers bærbare - hvorfra jeg kommer trådløst på nettet blot ved at taste Ctrl/Alt/R og så klikke OK på det skilt, der kommer frem.

Så den trådløse forbindelse er go' nok, og der er tændt på kontakten foran på computeren, men jeg aner ikke , hvordan man sætter den nye computer op?????

Hilsen
OleMq

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-08 23:30

Virker din nye PC med kabel opkobling?

Hvilken sikkerhedsopsætning har du på din NETGEAR 54 Router, når vi snakker trådløst?

Vi skal have fundet ud af, om det er din Router der blokkerer eller om det er din bærbare der ikke er sat op til internettet.

Kan din bærbare overhovedet se det trådløse netværk?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 13-01-08 00:04

det må være en lille knap til trådløs på din bærbar. du må husk at trykke på den og tænd den....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 01:02

Når du har aktiveret din trådløse forbindelse med kontakten, har du så ikke en ikon nede ved uret ? Højre klik på den og klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, og så logge på på, hvis du har sikret dit netværk, så skal du lige skrive din nøgle i feltet og klikke på Log på, hvis ikke du har ikonen på værktøjslinjen, så kan du gøre som jeg har skrevet, ved at åbne Netværks forbindelser fra Kontolpanel og højre klikke på dit trådløse netkort

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-01-08 06:33

Helt banalt kunne det bare være, at computeren skal have at vide, hvilket netværk du ønsker at køre på - det gøres ved at konfigurere en netværksforbindelse...

Min bærbare hoppede ikke på af sig selv, den skulle lige have at vide, hvilket netværk den skulle bruge..

Meget banalt, men hvem ved?

Vaxen

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-01-08 09:09

Nogle routere, bl.a min, accepterer ikke at man går ind i opsætningen via trådløs forbindelse!
For at modvirke hackerforsøg udefra!

Man skal derfor sætte et kabel mellem router og pc for at lave opsætningen i routeren!!

Sæt et kabel i mellem og tast f.eks 192.168.0.1 i din browser for at komme ind til opsætningsprogrammet.

Husk at beskytte dit trådløse netværk mod uderfra kommende!1

/Torben

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 13-01-08 11:28

Så vidt jeg husker kommer netgear routere med en ret god/let opsætnings wizard på cd, prøv at smække den i.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-01-08 12:06

Citat
Sæt et kabel i mellem og tast f.eks 192.168.0.1 i din browser for at komme ind til opsætningsprogrammet.

Manageren i Netgear routere ligger ikke på 192.168.0.1 men http://192.168.1.1

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 14-01-08 09:24

Allerførst skal du lige finde ud af om driveren til det trødløse netkort er korrekt installeret.
Derefter skal du manuelt tænde det trådlæse netkort (en knap, eller en lille skyder)
Derefter skal du vide om computeren bruger netkortet's software, eller den software der følger med Windows.
Hvis den bruger Windows-softwaren, vil der være et lille ikon med en pc-skærm, nogle bølger på siden og et lille rødt kryds (samme ikon). Det skal du trykke på og vælge netværk og logge på. Indtast kode hvis du blir spurgt om det (Jeg ved godt at noget er en gentagelse af det o.v.n skrev tidligere)
Link til ikon: http://oit.washcoll.edu/images/wireless-tray.jpg

Det kunne være rart og vide hvilken bærbar der er tale om. Mærke, model?