/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
lav en avi fil mindre
Fra : tiemaster
Vist : 1087 gange
100 point
Dato : 12-01-08 21:48

hej jeg har en avi film som jeg gerne ville brænde ud på en alm cd og derefter se den på min dvder
men filen er lige over 700 mb findes der et program der kan lave filen mindre...

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 12-01-08 21:53

Microsoft Movie Maker måske

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-01-08 07:12

Se mit bla. mit tip her: http://www.kandu.dk/tip17252.aspx

Du kan bruge windows Movie Maker 2 til at lave filen om med.
Hvorfor skal den ud på en CD-ROM skive??

Du kan evt. lave den om til VCD, opfylder dine krav, men kvaliteten bliver dårligere !!!!
(det gør den næsten uanset hvad, da AVI er højkvalitet)

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-08 08:44

MovieMaker laver ikke din fil mindre.....

Og at Avi skulle være højkvalitet ???????

KAN være, men er det YDERST sjældent.......

En 1½ times film fylder normalt 700 Mb (i ringe kvalitet) - det er noget af det ringeste du kan lave....

Eneste måde at gøre den mindre på er at KLIPPE den mindre - du kan IKKE konvertere den mindre.... (uanset hvilket DVD-brugbart format du forsøger med)

Men du kan da lade den være og lægge den som DATA på en DVD (din afspiller kan vel spille avi-filer)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-01-08 10:05

refi:

Nu våser du vist

Ellers er der noget galt med mine lærebøger.

Citat
MovieMaker laver ikke din fil mindre.....

Det kommer jo an på, hvordan man gemmer det.

Citat
Og at Avi skulle være højkvalitet ???????

Ja *.avi er højkvalitetsformat. Hvis det importeres i fuld format, feks. fra et videokamera fylder 1 minut ca. 180 MB.

Citat
En 1½ times film fylder normalt 700 Mb (i ringe kvalitet) - det er noget af det ringeste du kan lave....

Det er nok rigtigt, men hvorfra ved du at der er tale om en 1½ times film????
Spørgeren opgiver jo ingen tid, så vi ved ikke om det feks. drejer sig om en film på 6 minutter eller hvad.

MVH

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 13-01-08 10:32

det er en hel fim 1,57 min og vil gerne have den ud på en cd rom

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-01-08 10:37

en film på 1 time og 57 minutter i avi, der fylder lige over 700 MB ????

Her er der vist noget galt !! (med mindre billedet fylder ca 2X1,5 Cm. på skærmen.)

MVH

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 13-01-08 11:31

Har du prøver Nero recode? det er lige ud a landevejen. Bedre endnu er Virtualdub eller nandub, men der skal man lige vide nogle ting for at komme i gang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-08 14:54

Næh Viskinge....

Min formodning var rigtig

Det ER i dårligste kvalitet....

Og Movie Maker kan ikke gøre noget ved det - bortset fra at gøre den STØRRE

Der ER kun klippearbejde der kan gøre den mindre.....

Og læs liiiige....

Jeg påstod IKKE at avi var en dårlig kvalitet - blot at en HEL film på 700 Mb ER en dårlig kvalitet...

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 13-01-08 15:01

til alles orientering.. nu er filmen brændt ud på en dvd skive.. fylder stadig 700 mb og kvaliteten er ganske fin lige så god som et dvd rip med dvd shrink..... s´å jo det kan sagtens lade sig gøre...

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 13-01-08 15:01

og har set den på en 37" skærm..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-08 15:10

Du har da vist ALDRIG set en kvalitetsfilm...

Men det er da super at du syntes det er en god kvalitet... - så er der jo ingen grund til at gøre noget ved den....

s´å jo det kan sagtens lade sig gøre...

Der er da vist ingen der har påstået andet

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 13-01-08 15:15

kan jo ikke lade sig gøre når jeg gerne vil have den ud på cd og ikke dvd.............

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-01-08 15:33

tiemaster:

Du har ikke svaret på mit spørgsmål (længere oppe)
Citat
Hvorfor skal den ud på en CD-ROM skive??

Det har jeg endnu ikke forstået, er hvorfor den absolut SKAL brændes på en CD-ROM skive, men det skal man måske bare glemme???

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-08 16:34

VIL du have den på en CD - må du "klippe".....