/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ejer vi nummerpalde?
Fra : cesurdk
Vist : 1636 gange
20 point
Dato : 12-01-08 20:59

Hej Alle,

Er der nogen som ved hvordan jeg kan finde ejeren til en bil via nummerpladen?
Er der mon et sted hvor man kan taste hele/dele af nummerpladen hvor ejer oplysningerne kan ses heraf?

Hilsen
Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 21:01

NEJ....

Det kan kun politiet.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-08 21:02

Ja hos Politiet ka du måske få oplysninger alt efter hvoffor

Mvh Suno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-08 21:05

Hvis det nu er fordi der er en du vil have fat i fordi i er blevet uvenner / uenige kan politiet jo ikke sådan gå og udlevere oplysninger men hvis det nu er fordi du vil sige tak for noget el. så ka du måske få dem i tale til at vidergive det Hvis altså ik de lie er på afspadsering

Mvh SunoFiskenWanda

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-08 21:07

Politiet og de forb.......... CarPark osv.

Kommentar
Fra : cesurdk

Dato : 12-01-08 21:11

Det er fordi der står en bil (og har gjordt det r i g t i g længe) på vores pakeringsplads.
Det kunne være jeg kunne finde ejeren og ringe til ham/hende og meddelse det :)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-08 21:12

Bare ring til dem det er jo deres job

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 12-01-08 21:12

Citat
Er der nogen som ved hvordan jeg kan finde ejeren til en bil via nummerpladen?

Det kan jo også være det bare er nogle "låne nummerplader", så er det jo den forkerte ejer du finder

Men det kan politi nok fortælde dig-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 21:13

Næh - du ringer til politiet og meddeler at det måske er en stjålen bil - så skal de nok fortælle dig om den er meldt stjålet....

Kommentar
Fra : cesurdk

Dato : 12-01-08 21:16

Men hvordan kan man spørger politiet om personlig oplysninger uden at det lyder mærkeligt ;?
Vil de mon tro min gode hensigt?
Sagen er den at bilen er faktisk meget pæn og god istand, kunne måske være han ville sælge den usp, så er det sagt...
Er politiet virkelig uundgåeligt?!?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-08 21:17

Det kan jo være at ejeren er en backpacker på vej gennem
sydamerika til fods. Han kommer nok hjem i maj måned.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 21:21

JA

Politiet er uundgåeligt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 21:22

Med mindre du sætter dig ned over venter på ejeren - så kan du jo spørge ham/hende selv

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-01-08 21:28

Citat
Det er fordi der står en bil (og har gjordt det r i g t i g længe) på vores pakeringsplads.
Det kunne være jeg kunne finde ejeren og ringe til ham/hende og meddelse det

Så er proceduren den, at du ringer til politiet og oplyser registreringsnummeret på bilen, fortæller at den har stået der forladt i X antal dage.....og så er det op til politiet at tjekke om bilen er efterlyst.

Du får ikke oplyst ejerskabet på bilen, det har man som privatperson ingen mulighed for.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-01-08 21:47

Kig i handskerummet - måske ligger navn og adresse der!

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 12-01-08 22:02

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-01-08 22:06

Nummerplader og registrering

Den 1. januar 2008 har SKAT overtaget alle opgaver i forbindelse med registrering af motorkøretøjer, dette gælder også opkrævning af afgifter.

Det betyder, at politiets motorkontorer fra nytår er erstattet af 31 nye motorkontorer, der geografisk er placeret ved landets 30 lokale skattecentre, samt et nyt motorkontor i Silkeborg.

Centralregisteret for motorkøretøjer (CRM)
Centralregisteret for Motorkøretøjer er samtidig flyttet til SKATs lokaliteter i Høje-Taastrup:

Centralregisterets (CRM)
Helgeshøj Alle 9
2630 Tåstrup

Politiets opgaver
Politiet vil fortsat være ansvarlige for nummerpladeinddragelse og efterlysning af bortkomne eller stjålne køretøjer og nummerplader.

Kontakt
Centralregisteret og alle motorkontorer på tlf. nr. 72 22 18 18

Læs mere om de nye motorkontorer og deres opgaver her

Senest opdateret: 1. januar 2008

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-08 22:54

Uanset hvilken myndighed, der står for registrering af motorkøretøjer, så er det ikke muligt for privat-person at få oplysninger om ejeren af en bil, der tilfældigt i flere dage har været parkeret på en parkeringsplads.

Det er kun en mulighed.

Ring til politiet. Hvis bilen er efterlyst, så vil politiet få bilen fjernet.

Citat
valde.

Dato : 12-01-08 21:47

--------------------------------------------------------------------------------
Kig i handskerummet - måske ligger navn og adresse der!

Vil du mene, at det er lovligt valde.

Kommentar
Fra : cesurdk

Dato : 13-01-08 00:01

Men folkens, jeg ønsker ikke at politiet flytter bilen, jeg vil finde ejeren og spørger om den er til salg. Tak "valde" jeg riner på mandag.

Venner, skaf mig en løsning, ikke situationens mulige umulighed, for den er jeg klar over

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-08 00:22

Du behøver nu ikke ulejlige dig med at ringe, for du får IKKE de oplysninger ved centralregistret, politi eller motorkontor, for de må jvf. persondataloven ikke gi' dig navn, adresse og tlf. nr. på ejeren af bilen, blot ved at du opgiver et registreringsnummer.....ikke engang om du hældte vand ud af ørerne og foregav at have skadet bilen og ville i forbindelse med ejeren, vil de hjælpe dig.

Nu foreligger der vel også den mulighed, at bilen ikke er forladt, men måske bare parkeres samme sted hver gang, eller at ejeren bor i nærheden og af forskellige årsager bare ikke bruger bilen.

Du kunne jo evt. sætte en seddel på den, om at du er interesseret i at købe den, og så se om ejeren henvender sig.........og hvis nogen henvender sig, skal de selvfølgelig være i besiddelse af nøglen og registreringsattesten, så det ikke bare er "Viggo henne fra nr. 77" der vil tjene lette penge ved at sælge en andens bil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-08 06:04

dova og ans bor vist i en landsdel med mere emsig politi end hvor jeg bor, politiet gider da ikke en lille forsikringssag på en parkerings plads, så hvis ejene selv kan finde ud af det ????

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-01-08 11:48

Man må selvfølgelig ikke bryde låsen op for at lede i handskerummet!

Det undrer mig at registrerinsnrrene er blevet så hemmelige! Dengang jeg var knægt kunne man anskaffe en lille bog med ejerne på alle bilers numre, dengang var der ikke flere biler på vejene end man kunne nå at slå dem op, man var interesseret i.

Siden har jeg været udsat for, engang jeg havde lånt en bil at blive stoppet fordi stoplygten ikke virkede. Jeg blev spugt om det var min bil. Jeg fortalte hvem jeg havde lånt den af. Det mente de ikke kunne passe for den var indregistreret af - og så opgav de navn og adresse på mandens søster!
Når de vil opgive navn og adresse til en de åbenbart troede var en billtyv, så har vi andre måske også en chanse!

Ellers kan jeg fortælle, at jeg gennem flere år var kommunalt ansat - På en plads hvor der af og til blev ringet, at nu havde en med det og det bilnr. aflæsset kemikalieaffald i skoven. Derefter kunne jeg så ringe til politiet og få at vide hvem vedkommende var - uden at dokumentere, at jeg var kommunalt ansat. Derefter kunne jeg så ringe til vedkommende og aftale om han selv ville rydde op eller vi skulle gøre det på kommunens regning.
Jeg synes da du skulle prøve - skidt dA med at dova er bekymret for om du får for stor ulejlighed.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-08 13:20

Citat
dova og ans bor vist i en landsdel med mere emsig politi end hvor jeg bor, politiet gider da ikke en lille forsikringssag på en parkerings plads, så hvis ejene selv kan finde ud af det ????

Hvis politiet får en forespørgsel på en bil der har stået efterladt et godt stykke tid , og det viser sig bilen er efterlyst, tager politiet sig af det og retter henvendelse til ejeren af bilen.

Det her er jo ikke en forsikringssag med nogen ejere involveret, for det tager forsikringsselskaberne sig ganske rigtigt af.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 14:06

Så sæt dog et stort skilt i forruden at du ønsker at købe bilen hvis den sku være til salg samt et tlf nr

Hav en Rrig dag fra Suno WandaFisk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-01-08 14:15

Som der ikke er biler nok til salg,
underlig ide.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-08 00:08

Og Forresten NEJ vi ejer ikke Nummerpladerne Selv om vi køber dem det er statens ejendom

Mvh SunowichWandaFish

Kommentar
Fra : er_lige_meget

Dato : 23-01-08 13:18

Dan kan vel også bare blive ståne der! det sker der vel ikke noget ved!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 15:06

Ja det havde jeg da helt glemt Har du fundet ud af noget ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 00:44

Har du fået tjek på den ?? Hvis så luk lige spørgsmålet ellers spørg bare løs

Mvh SunoFisk