/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Etablering af forbindelse til
Fra : olemq
Vist : 283 gange
20 point
Dato : 12-01-08 18:17

Jeg har TDC-bredbånd og har lige anskaffet en bærbar computer, som har trådløst netkort. Men hvordan skaber jeg forbindelse mellem routeren og computeren???

Håber der sidder en ekspert et sted og vil hjælpe mig.

Hilsen
Ole Mq

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-08 18:18

Find routerens vejledning, der ser du IP nr der skal bruges.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-08 18:56

Selvfølgelig har Teil ret - det er helt sikkert, at der står noget i din vejledning.

Men hvis du kommer med lidt flere oplysninger om din Router og evt. hvilket trådløst netkort du har købt.

Hvis Router og netkort, kommer fra forskellige leverandører - kan det undertiden give lidt problemer med opkobling. Det er også væsentlig, at fortælle om du allerede har sikret din Router med koder, for trådløs opkobling.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-08 20:12

Nogle bærbare skal tænde for det trådløse netkort. måske foran.

1. Hvilken router - mærke og model
2. kan den bærbare "se" noget trådløst netværk i nærheden (dit eget)
3. har du været inde i opsætningen på din router.

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 14-01-08 09:36

Lyder måske lidt dumt, men hvis routeren er den der fulgte med fra TDC, er det jo ikke sikker at routeren er trådløs?

Opgiv gerne mærke, model på din router.