/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Lektier
Fra : lexiben2
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 12-01-08 18:01

Hvorfor Bruger nogle forfatere mange udtryk som: ingen - nogen - man -de - der -flere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-08 18:04

ellers havde du ikke noget at spørge om.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 60 point
Dato : 12-01-08 18:08

måske kan du blive klogere her http://www.duda.dk/Grundfag/Dansk/dansk.html

husk at acceptere det svar der hjælper dig!!! - se under brugerservice/kom godt igang på forsiden af kandu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-08 18:11

Når "man" bruger de ord, er man så dejligt fri, for at blive personlig, omtale sig selv, men kun
om "de andre"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-08 18:13

Prøv at skrive en roman og tæl derefter de "udtryk" som
undrer dig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-01-08 18:19

Lexiben du har jo fået svar så vil bare lige sige at der i dit oplæg jo allerede er en fejl i forhold til at du jo er i gang med en danskopgave og det er Forfatter ellers laver jeg selv mange fejl så det er bare for at lærer dig noget, som var du mit barn/unge

Med venlig hilsen SunoFisken Wanda

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-01-08 19:16

er du sikker på at de bruge de nævnte ord oftere end vi andre?

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 13-01-08 09:11

Tak for svaret HelleBirgitte.

hmm. min kone sad og læste lektier, lørdag aften, det er jo rart at få overstået.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-01-08 09:13

selvtak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-08 08:27

Spørgers tekst:
Citat
Hvorfor Bruger nogle forfatere mange udtryk som

SunoVitsens tekst:
Citat
Lexiben du har jo fået svar så vil bare lige sige at der i dit oplæg jo allerede er en fejl i forhold til at du jo er i gang med en danskopgave og det er Forfatter ellers laver jeg selv mange fejl så det er bare for at lærer dig noget, som var du mit barn/unge

Når du absolut mener dig berettiget til at rette i andres tekster (hvad du beviseligt skulle afholde dig fra) burde du i det mindste gøre det korrekt. Din rettelse som jeg refererer til er "forfatere", som rettelig skulle være "forfattere" men du angiver den korrekte stavning som værende
"Forfatter". Så fra at være spørgers konsonantfordoblingsfejl, laver du det om til en endelses fejl, hvoraf den første meget nemt kan være en slåfejl, hvorimod din rettelse er en forståelsesfejl Hvad mon der er bedst LOOL

Desuden er din tekst det rene volapyk, som kun kan forstås, fordi man efterhånden kender din hjælpeløse ortografi. Normalt påtaler brugerne på Kandu ikke andres manglende evne til at stave og formulere sig, men det kan blive så groft og så provokerende, at jeg mener det er berettiget at påtale denne mangel, i forsøg på at stoppe denne fejlagtige og ligegyldige form for hjælp.

Citat
ellers laver jeg selv mange fejl så det er bare for at lærer dig noget, som var du mit barn/unge

Til denne - din sidste bemærkning - kan jeg kun sige.... stakkels børn/unger; Hvis de udelukkende er henvist til din hjælp, så er de mere på den end de er med på den, og var bedre tjent foruden.