/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Neovo contra Samsung contra HP
Fra : svendgiversen
Vist : 474 gange
270 point
Dato : 11-01-08 17:55

Fra mit tidligere spørgsmål:
>I efteråret bestilte jeg en HP w2207 til 2249 plus levering,
som dengang ikke kune leveres.

Jeg har stadig ikke fået købt, ville afvente Udsalget...

Min nevø anbefaler en Samsung til godt 2000 kr,
og nu har TDC en neovo wide H W22 på udsalg til kun 1800 kr.

Er den lige så god som en HP w2207? eller en Samsung eksempelvis 2232BW??
Hvis ikke, hvor er så forskellen???

hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-08 18:52

Hvis du venter længe nok kan du få nogle til 1000.- kr. der er meget bedre......

Så´nt er livet - elektronik bliver billigere og billigere dag for dag - men samtidig bedre....

Tænk lig på hvad et farve tv kostede i 70erne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-08 19:10

Tak refi,
jeg ved det af erfaring, jeg har købt EDB udstyr før der var noget der hed PC;
begyndte med hulkort...

Men igen refi,
ikke den slags svar jeg har brug for...
Og slet ikke her og nu: Skal (måske?) på udsalg i morgen hos TDC?? Svend

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-01-08 19:19

http://accessories.euro.dell.com/sna/category.aspx?c=dk&category_id=6761&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

- en god skærm koster Svend...

En kvalitetsskærm på 22" til 1800,-?

God weekend

PS: DELL'en er faldet ca. 50% på 1½ år...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-08 20:06

Måske skulle jeg have skrevet, at jeg ønsker at købe en 22" monitor ?
(når type betegnelser som: HP w2207 , neovo wide H W22 og Samsung 2232BW ikke er nok).

Det sidste link er for langt dyrere 24" skærme; også Dell har 22" til ca 2500 kr...

Men: 1000:1, 300cd/m^2, 3 ms, 1680*1050, DVI og VGA etc. til 1777 kr.
Er der noget jeg overser? Mangel på performance?? Svend

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-01-08 22:12

- nej Svend, bare fortsæt med at nyde dig selv...

-stadig god weekend...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-01-08 22:44

Dette er et seriøst teknisk spørgsmål, ikke smalltalk, og jeg er langt fra ekspert i skærme.
(de citerede data er taget direkte fra annoncen, og jeg ved knap nok om det er godt eller skidt?)

Imorgen skal jeg på udsalg for at investere, og jeg er i tvivl om et mærke, jeg ikke kender,
er godt nok? Jeg beder så om hjælp fra monitor eksperter her i kandu...

"Vejen til hurtig løsning" Ja go' morgen:
Håber du selv nyder dine xxxxxxx, yyyyyyy bemærkninger, hr Stouenberg

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-01-08 23:45

"monitor eksperter" - jamen, herre Jeremi - de står da i kø når hr. komma Svend kalder...
Du havde bare glemt at du skulle investere i morgen?

- fortsat god weekend...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-01-08 23:56

Citat
Skal (måske?) på udsalg i morgen hos TDC??

UDSALG??? - HOS TDC???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-08 09:38

UDSALG generelt....

Varer der enten er produceret til formålet eller "ældre" varer der ikke længere kan sælges til prisen da der er kommet nye og bedre i mellemtiden.....

"Mærket" på skærmen kan du mere eller mindre glemm....
Specifikationer kan du "kun" bruge til noget ved direkte sammenligning (hvis de er tedstet ENS)
Alle fabrikker roser deres EGNE mærker...
Alle skærme (næsten) kommer fra de SAMME fabrikker....

osv. osv.

Dine øjne kan næppe se forskel på 2-3-4 skærme i samme prisklasse.....

Så det er nok mere et spørgsmål om at finde det rigtige design....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-08 11:12

Hvad har jeg gjort dig?

Og refi,
jeg har nu købt den omtalte Neovo, og den er splinter ny.

Vist første gang monopolisten TDC har noget der er billigt og godt??

En Compaq 19" monitor kan afhentes gratis her hos mig, Svend

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 135 point
Dato : 12-01-08 11:49

Du har da ikke gjort noget.....

Men sådan er det jo.....

det der er bedre på din "nye" skærm er jo fordi teknologien er blevet bedre......

Prismæssigt kan du KUN sammenligne 2 skærme hvis de lige gamle - det ændres sig jo konstant (nedad)

Det en 15" tommer kostede for 3-4 år siden koster en 22" i dag....

Og som sagt kommer 90% af dem fra Taiwan eller Kina (tidligere var det Japan) - UANSET mærke....

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-01-08 23:31

Tak for svaret refi.