/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Djeep Lighter
Fra : idaw
Vist : 7298 gange
50 point
Dato : 11-01-08 13:33

Hej!!

Er der nogen der ved om man kan, og hvordan man opfylder en Djeep-lighter?
I ved de der firkantede der minder om en billig zippo kopi...

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-08 13:36

Altså på en Zippolighter, får man skidtet fra hinanden, så er der ligesom en flap man løfter op i, og noget vat der fjernes, så kommen man gassen ned der, ikke pjakdrivende vådt, men fugter det

(sådan noget lign. svarede sønne)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-08 13:36

får=flår

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-08 13:47

Hvis ikke der er hul i bunden er det en engangs der iKKE er beregnet til påfyldning.....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-01-08 14:48

Hvis jeg forstår rigtig, - så er det ikke gas vi taler om, så er det tændvæske vi taler om, -men ja, så skal vattet fugtes, (godt fugtes).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-08 15:09

Laver DJEEP andet end gaslightere ????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-08 15:09
Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-01-08 19:05

Hvis det er de almnindelige billege jeep engangslightere til en tier, så kan de ikke fyldes igen, selv om der ser ud til at være en studs til det i bunden af lighteren

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-01-08 20:53

Ja, jeg må vist undskylde, da jeg var af en opfattelse af at det var den nostalgiske. Men noget tyder på at det er gaslighter, men hvad er det så for noget vat der bliver omtalt? - Ja det ledte mig på vildspor.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-08 23:25

I en benzinlighter, såkaldt "Ronson Diesel", lægger man vat i tanken for at vædsken skal fordele sig bedre af hensyn til vægen, det dæmper også til en vis grad fordampning.

Zippo lægger også filt i bunden ved påfyldningsstudsen, hvad der ikke kom i de 14-kroners benzintændere der blev solgt i massevis op til 1980.
Min far brugte KUN den type, dvs. halvbrændte benzindampe kom ned i hans pibe......bvadr.

I en gaslighter vil man nok undgå alt i tanken der kan give forstoppelse i dysen.