/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Løn til tiden
Fra : Whisper01
Vist : 1000 gange
100 point
Dato : 11-01-08 09:44

Jeg skriver fordi jeg har nået grænsen for hvor tålmodig og forstående jeg kan være!
Jeg har været ansat som personlig hjælper under OKÆ siden august 2007, og der har KUN været problemer mht. lønudbetaling.

Enten ligger man ikke ind med de oplysninger jeg har sendt ind sammen med ansættelses papir fordi de er strandet mellem to afdelinger, ellers ens skattekort forsvinder i posten.hmmm
Og når man så endnu engang henvender sig til lønkontoret hos Visma for at få en aconto fordi man igen ikke har modtaget løn for det arbejde man troligt har passet!!! er der en præmenstruel kontordame der tillader sig at skælde MIG ud og true med at hun ikke vil udbetale min løn aconto!!! Meget professionelt ik?

Eller når jeg henvender mig til Odense kommune i et forsøg på at finde en person der kan få tingene i system bliver jeg kostet rundt til seks forskellige personer fordi ingen ved hvem man skal henvende sig til..................så man kan kun opgive.ARGHHHHHH

Eller også bliver sorteper sendt videre til min arbejdsgiver, at vedkommende ikke har indsendt de udfyldte arbejdssedler til tiden. Men i virkeligheden tror jeg viser sig at sedlerne er blevet syltet på afdelingen inden de kommer til Visma. Hvorfor skulle min arbejdsgiver med vilje undlade at indsende mine timesedler ind til tiden når hun har en oversigt med tidsfrister hun kan følge????

Igår måtte jeg igen for femte gang, henvende mig til Visma for at undersøge hvorfor jeg heller ikke denne gang har modtaget min løn til tiden og får det sædvanlige svar at timesedlerne ikke er sendt ind til tiden, hvilket snart er et standardsvar. Og jeg skriver i mailen, at jeg glæder mig til vi går over til månedsløn for så kan det være jeg får lønnen til tiden. Her får jeg så den oplysning, de har ikke noget liggende på at jeg går over til månedsløn.......................SUK

Det jeg vil frem til er:
Det er MIG der bliver straffet økonomisk hvergang, dels fordi jeg skal stå til regnskab overfor min bank, jeg skal betale gebyr for overtræk, jeg kan ikke betale mine regninger, jeg får gebyr for de regninger jeg må sylte og jeg skal betale rente for evt. overtræk som skyldes manglende løn. Det kan altså ikke passe! at jeg som lønmodtager skal finde mig i den behandling jeg har fået? Jeg har været tålmodig og fundet mig i forskellige dårlige undskyldninger og behandlinger, men nu har jeg nået grænsen for hvad jeg vil finde mig i mere. HVAD skal jeg gøre for at sikre mig at jeg kan få min løn til tiden??????? Aldrig i mit liv som offentligt ansat har jeg oplevet så meget bøvl med at få sin løn som hos Odense Kommune.........det får mig til at tro at Odense et ULAND i forhold til andre byer i Danmark??

Hvor kan man klage????? Hvad kan man gøre for at få tingene til at fungere?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-08 09:47

Du skal henvende dig i din fagforening.

Da jeg var kommunalt ansat, var det også en månedlig begivenhed, at diskuterer med lønkontoret, om de manglende vederlag, tillæg mm.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-08 09:50

Hvis du kan se, at du mangler løn for en længere periode, så skal du tage dine arbejdssedler med, så klarer de det for dig.

Hos mig, skulle jeg "bare" bevise overfor kommunen, at jeg ikke havde fået hvad jeg havde krav på, så fik jeg pengene næste måned, hvor det hele så startede forfra.

Hvis du ikke decideret er "snydt" kan du kun gøre hvad du gør i forvejen, ringe til lønkontoret og fortælle, at de igen har rodet rundt

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-01-08 12:13

Ja. du kan få din fagforening til at hjælpe dig. Det er det som du har dem til, og betaler for.

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-08 12:56

ellers kan du klage til borgmesteren, han/hun er jo i sidste ende deres øverste ansvarlige, hvis han/hun ikke tager din klage alvorligt kan du til http://www.ombudsmanden.dk/

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-01-08 13:19

Fagforening fagforening fagforening...............Da der var problemer med lønudbetalingerne fra Københavnskommune var det fagforeningerne der fik erstatninger hjem til medlemmerne og det samme med de ISS ansatte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-01-08 14:12

Det er så enkelt at en arbejdstager skal møde til tiden og være loyal.

En arbejdsgiver skal betale lønnen til tiden. alt andet er misligholdelse.
Benyt at det er let nok at få andet arbejde for tiden.

Det er slet ikke dig , som skal rende på et lønkontor og tigge om løn.
Kontakt fagforeningen.

Hvis du ikke er i sådanen eller de er passive, eller ikke opnår nogen bedring, skal du skriftligt meddele arbejdsgiveren at du ikke møder mere, før du får al den løn du har til gode.

Måske hjælper det , måske ikke. Men det er da bedre end at arbejde uden løn.

Kommentar
Fra : Whisper01

Dato : 11-01-08 14:29

Ok tak for de gode råd, nu har jeg både henvendt mig til min fagforening og borgmesteren
Transor: mht bare at skifte job, så er jeg personlighjælper og det ikke min "arbejdsgiver" som sådan der er skyld i jeg ikke får mine penge. Men KOMMUNEN som skal sende timesedlerne videre til lønkontoret der gang på gang har sjusket på den ene eller anden måde som beskrevet før......Og jeg er træt af, at jeg måned efter måned må rette henvendelse til lønkontoret for at høre hvad der er sket. Den værste oplevelser jeg havde var da en sekratær på lønkontoret flippede og skældte mig ud og hun gad ikke give mig løn på aconto hele tiden fordi det tog hendes tid, hun havde andet at lave og bla bla bla.....det er simpelt hen for langt ude

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-01-08 14:52

Ja det er for langt ude. Efter min menig er de/hun ikke kompetent til den stilling hun besidder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-08 15:22

Whisper01... dit indlæg lyder alt for bekendt, en ting er at der bliver lavet fejl, men det kan simpelhen ikke være rigtigt at du skal overfuses, det blev jeg dog ikke, at "mit lønkontor".

Hvis det kun er en medarbejder på lønkontoret, der ikke kan hverken regne eller behandle de ansatte ordenligt, ville jeg klage over hende til hendes overordende.

Borgmesteren er hendes overordende, men hun har en anden før ham/hende, borgmesteren vil højst sandsynligt ikke gå direkte til lønkontorassistenen, men til hendes chef.

Og som tidligere sagt, bliver du snydt i løn, så saml dine lønsedler sammen med dine arbejdssedler, og henvend dig i fagforeningen.

Jeg håber du trods alt er glad for jobbet

Godkendelse af svar
Fra : Whisper01

Dato : 11-01-08 15:51

Tak for svaret snaptil.

Kommentar
Fra : Whisper01

Dato : 24-01-08 11:53

Den 11 januar skrev jeg til min fagforening og til borgmesteren.
Borgmesteren sendte min mail videre til OKÆ hjemmepleje som ringede og formanede min arbejdsgiver at HUN skulle huske på at hun var arbejdsgiver.
Idag modtog jeg et brev fra OKÆ at de ville oplyse hvem der var min arbejdsgiver og fremover skulle alle henvendelser omkring fremtidige problemstillinger gå igennem min arbejdsgiver som så skulle kontakte kommunen.....
Hold kæft hvor kommunalt.

Min fagforening. En jurist kunne kun tilbyde mig at iværksætte et møde med en hovedansvarlig hos OKÆ får at fortælle dem at jeg vil gerne have min løn til tiden. Iøvrigt gav juristen mig en del opgaver som jeg skal bruge min tid på at finde ting og oplysninger OG jeg er nødt til at tage fri for at kunne komme med til det møde. Den anden alternativ var at sige op????
Hvem skulle det gavne, ikke hende jeg er hjælper for hun bliver bare gidsel i sagen!