/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel går i stå
Fra : jens-lyn
Vist : 815 gange
100 point
Dato : 11-01-08 09:32

Min Opel Kadett C fra 1973, med en alm 1,2 motor har det problem at den går i stå hvis man træder gasbedalen nogle få millimeter ned, - det gør man typisk når man skal sætte i gang.
Den eneste måde man kan komme videre er ved at bevæge gaspedalen op og ned, så man holder en del omdrejninger på motoren.
Kaburatoren har været skilt og renset og blæst igennem og justeret, der er sat nyt luftfilter i, jeg har selv prøvet med kaburatorsprit, HJÆLP - mvh jens-lyn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 09:49

Hvis det er en benz som jeg jo går ud fra Er det højst sandsynligt tændledninger og tænddæksel det ka være galt med Kan du hører en elektrisk smældlyd eller ligefrem se noget gnist pringe ved dæksel i dette fugtige vejr er det tit et problem:
Mvh Og hav en god dag suno WandaFisk

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 11-01-08 10:47

Er det en ny eller brugt karburator der er monteret ?
Hvis det er en brugt, vil jeg anbefale dig, at få renset dyser og dyserør, svømmerhus m.m. og få kontrolleret din benzinpumpe. Noget kunne tyde på, at den ikke får noget / nok at leve af, når du begynder at køre. Hvis den er med manuel chokerfunktion, er et gammelt fif, at køre ud ad en øde landevej med 80 km/t og så kortvarigt hive chokeren helt ud et par gange.
Det suger skidt og møg ud af dyser m.m.
Held med det, og pas godt på den gamle bil .....

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 11-01-08 10:54

Hej
Tak, jeg skal nok passe godt på den, den bliver veteran her til oktober.

Det er original kaburatoren der sidder på.
Kan jeg ikke formode, at hvis det er fugt, vil problemet være der også ved tomgang eller lidt mere gas ?

Som jeg skrev er HELE kaburatoren gennem renset.
Og kan der være et problem med benzinpumpen vil det vel også være der uanset hvor meget benzin du 'kalder' på ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 11:25

Svømmerhuset sørger jo for et regelmæssig flov af benz til kaburatoren hvis der ikke var nok benz der ville den jo slet ikke kører ordentligt .
Jeg kan forøvrigt godt se at den første bemærkning i mit første indlæg om det er en benz er sådan lidt såe det undskylder jeg lie

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 11:29

Min første tanke var også noget med kaburatoren, men du sir jo at den er gennemtjekket såe, men hvad med lidt utæthed så for det ka også opfører sig sådan Men ellers tænker jeg elektrisk prob hvis der er styr på det andet hvad med tænding er den stillet for nylig og platiner??

Mvh Sune

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 11-01-08 12:01

Hej,
Tak, jeg får kigget på platiner og kondensator -

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 11-01-08 14:58

Virker accellerationspumpen i karburatoren? Ved at tage luftfilteret af og kikke ned ikarburatoren,
kan du se når du pumper/ bevæger gasspjældet om dysen sprøjter benzin ned ligesom en
vandpistol. Fejlen kan kun ligge i karburatoren, benzinstanden i svømmehuset kan også være forkert Mvh. K.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 13-01-08 15:54

Hvis tændningstidspunktet er rigtigt,har brugen af gaspedal og tænding ikke noget med hinanden at
gøre.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 13-01-08 18:08

K: ,- hvordan reguleres benzinstanden i svømmerhuset, og hvor skal den stå ?
jeg må hellere checke tændingstidspunktet også, kender du det ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-01-08 00:03

Kogalejy!!! jeg syns du sagde at det kun kan værei kaburatoren problemet er? Har du nu ændret mening om at det kan være et tændingsproblem Hmmm Det ku jo også være vaccunm forstillingen af tændingen som evt var lidt utæt såe at de to ting ikke sku være afhængige af hinanden jaaae er det nu noget du helt har forstand på eller er du lidt hurtig?? som jeg jo var i starten Jenslyn hvis du når motoren går holder en hånd over indsugningshullet i kaburatoren når der er gasset en smule op er den så ved at æde din hånd eller kan du evt hører evt.utætheder ? prøv at tage slangen af Vaccumdåsen der sidder på siden af kaburatoren undersøg at den ikke er revnet og sug let i den medens motoren går ændre lyden sig så Ellers tag topdækslet af strømfordeleren og rotor og rotorplade hvis en sådan så skal du ku se pladen som platinerne sidder på dreje når du suger i slanngen gør den det er det ok Der kan også være slør i en gammel strømfordeler som så også ændre tændingstidspunkt det kan du mærke ved at tage fast i akslen og rokke den fera side til side der må ikke være meget slør

Mvh Sune og håber at hører nyt tændingstidspungtet kender jeg ikke men du kan evt købe en håndbog/manual hos Køsters boghandel i Randers Tlf 86 42 66 13

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 14-01-08 10:53

jeg prøver lige nogle af forslagene, der vil gå nogle dage, for jeg er blevet afbrudt af et kobberbryllup, tak indtil nu, kommer tilbage -

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 00:43

Har du fået tjek på den ?? Hvis så luk lige spørgsmålet ellers spørg bare løs

Mvh SunoFisk