/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
sløjfe olitank
Fra : laksepote
Vist : 1633 gange
500 point
Dato : 10-01-08 18:00

Hej, jeg har en olitank med 500 liter fyringsolie. Den skal skrottes, da jeg er gået over til naturgas. Er der nogen der ved, om man kan få en eller anden til at komme og tømme og rense den, imod at få fyringsolien ? Jeg bor i Hvidovre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-08 18:10

Fandens jeg lige har fået fyldt olie på...

Inden aftenen er omme,er der en kandu'er der slår til, ellers sæt annonce i

www.dba.dk www.guloggratis.dk mm

Hvorfor rense den inden du kører den på omlasteren, det skulle vi ikke. Vi skiftede tanken ud her i december. Vi kørte den bare afsted i hel tilstand, efter aftale med omlasteren.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-08 18:14

Hvad er det NORSTED hedder det sådan i jylland omlasteren Hmmm hvis den nu er gravet ned som at der jo ikke ståe kan den jo os bare fyldes med sand eller grus efter tømning
Mvh Suno

Kommentar
Fra : skibonitten01

Dato : 10-01-08 18:25

bare olietanken er tømt for olie,kan den afleveres på en skrot plads .jeg mener ikke at den
skal rengøres .men sørg for at den er helt tømt helt for olien.
så skullr der ikkevære problemer.
hilsen skibonitten01

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 10-01-08 18:33

Jeg kender godt reglerne. Den ER nedgravet, og jeg har ikke i sinde at grave den op. Jeg har fået fortalt, at man kan få en eller anden til at komme og tømme, spule og evt. sandfylde imod at han får olien, men jeg ved ikke hvem?? Hjælp!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-08 18:42

Laksepote, rolig nu, du har ikke haft spørgsmålet ret længe.

Eller som før skrevet, sæt det i den blå avis under - bortgives -

Med de oliepriser, er der sikkert mange der godt vil hjælpe mod at få olien

Sunofisk,,,, jeg er IKKE yde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-08 18:42

Hov JYDE...

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 10-01-08 18:47

Jamen jeg er helt rolig. Tænkte bare at der måske var en af jeg der kendte et firma. Jeg har forsøgt den blå Avis, men ingen respons..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-01-08 18:48

- jeg sender et tlf.nr. til dig...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-01-08 18:49

Citat
Sunofisk,,,, jeg er IKKE jyde

Nej men med dit forbrug har du snart plads til 500 liter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-08 18:55

Du kan få et slamsugningsfirma til at tømme for olie... men det er lidt svært at søge vidre, når vi ikke ved i hvilken landsdel du bor

http://www.google.dk/search?hl=da&q=bortskaffelse+af+olietank&meta=

Dr_dem... vi fyrer primært med brænde

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-01-08 18:58

Citat
Fandens jeg lige har fået fyldt olie på...

Flydende brænde

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 10-01-08 19:18

hmm, jeg bor i Hvidovre - som jeg skrev i starten..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-01-08 19:44

Kender du siden TJENESTEBANKEN? Her kan man søge hvis man har brug for en tjeneste, eller vil tilbyde en ydelse.

http://www.tjenestebanken.dk/

hilsen fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-08 19:52

Citat
Den ER nedgravet, og jeg har ikke i sinde at grave den op

Jamen, selv om den måske overholder reglerne for at blive liggende , er det ikke sådan bare lige at tømme den, og så er det ovre, kommunen skal have besked om at tanken bliver sløjfet

Citat
Afblænding af olietanke

Der er mange regler om olietanke, så hvis du skal foretage dig noget omkring din olietank, f.eks. nyanskaffelse eller overgang anden opvarmningsform, er det en god idé at du kontakte kommunen. For nedennævnte eksempler gælder, at der SKAL ske skriftlig anmeldelse til kommunen.

Afblændede tanke skal endvidere synes af kommunen for evt. tidligere lækager efter at de er gravet op.

Ubenyttede olietanke, der ligger i et kørselsareal, skal sandfyldes for at forhindre risiko for nedstyrtning af køretøjer.

Opgravede olietanke skal synes inden bortskaffelse til jernhandler. Syning skal ske INDEN hullet efter tanken tildækkes. Ellers risikerer man at der senere skal foretages boreundersøgelser.

Citat
For at sløjfe din nedgravede olietank skal du:

tømme olietanken fuldstændigt for eventuelle olierester. Olierester og slam er omfattet af kommunens indsamlingsordning og skal afleveres til et godkendt modtageanlæg. .

afproppe påfyldningsstudsen på tanken eller afblænde den min. 10 cm. under terræn med en slutmuffe.

afblænde udluftningsstudsen minimum 10 cm under terræn. Du kan også fjerne udluftningsstudsen helt.

udfylde og underskrive en sløjfningserklæring, som skal indsendes til kommunen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-08 19:56

Undskyld Laksepote, det overså jeg, nu leder jeg ikke videre, jeg kan se du får et tlf nr af Stouenberg.

Nåå det er ikke kun mig der kan overse noget, det er da en trøst

Citat
Jeg kender godt reglerne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-08 20:28

Citat
Er der nogen der ved, om man kan få en eller anden til at komme og tømme og rense den, imod at få fyringsolien ? Jeg bor i Hvidovre.

Jeg tror ikke det bliver let, at få en til at komme og tømme samt rense, mod at få olien.

Der er jo ikke 500 l olie i tanken, der er meget slam på bunden.

Da vi fik vores olietank tømt, ringede vi til det olieselskab, som vi havde købt olien af, de købte det tilbage, der kunne bruges. Efterfølgende blev tanken suget tom for slam og fyldt med sand. Men den tomme tank skulle synes af kommunen før der måtte fyldes sand i.

Her kan du læse om reglerne i Hvidovre Kommune

http://www.hvidovre.dk/Default.aspx?ID=1083&Printerfriendly=1

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-01-08 08:23

Du skal huske og meddele din kommune ar du har fjernet tanken.
Din tank står nævnt på din BBR – og det skal du have sløjfet.

Vi er selv i disse dage ved og få ændret papirerne, da vi er gået fra en jord tank (nedgravet), til en frit stående olietank.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-08 22:12

Hvis du kender en lystsejler vil han / hun sikkert gerne afhjælpe idet olien kan hældes på motorbåde. Tanken kan man aflevere på genbrugsafd. måske mod et mindre beløb