/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugoet 405 moter
Fra : sinthe
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 10-01-08 17:06

jeg har en peoúgot 405, og starteren er gået i stykker.
der findes to startere til den, en 1.1 og en 1.4

spørgsmålene lyder således:
1. hvad er forskellen på de to startere (har købt dem begge. da makanikeren heller ikke var sikker)
2. sidder starteren oppe eller nede i moteren???

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-01-08 17:30

Jeg har en peugeot 405 1.6 og der sidder starteren lige nede under opfyldingen
til olien.
hvad forskellen er ved jeg ikke men det burde man kunne se.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 10-01-08 18:05

Skift mekaniker!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-08 19:55

Citat
Skift mekaniker!

Helt enig med Kogalejy.
En mekaniker,der ikke kan finde selvstarteren på en bil,er nok bedre egnet som dyrlæge.
Selvstarteren sidder som regel,nederst,lidt på siden af motoren.Den går i indgreb med tænderne på svinghjulet.Er forresten utrolig nemt at skifte,hvis du kan komme under bilen.(Grav).Ikke noget med at klodse bilen op med gamle gulvbrædder m.m.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-01-08 20:59

Hvad er der nu galt med gamle gulvbrædder. Bare de er brede og solide, er de da gode til opklodsning.. Kan du ikke lide gulvbranchen ???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-01-08 21:09

Citat
Hvad er der nu galt med gamle gulvbrædder

Ikke noget.Tænkte bare på billeder,hvor vi ser asiater? smækker 4 hjul trækkeren om på siden,med en par stumper lodrette brædder under,til at bære hele skittet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 10-01-08 22:48

Hmm... 405'er.... 1,1 og 1,4???

Der findes en 1,4 men en 1.1?

Har du motor nummert, så skal jeg finde en billede og et nr af den korekte starter...

Men din mekaniker burde nu vide hvordan man finder ud af det (Eller ihvertfald stedet hvor du købte starterne?? )

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 10-01-08 23:14

det betyder 1.4KW og 1.1KW som er et udtryk for hvor stor effekt de har, kan omregnes til hestekræfter
1KW =1.341HK

mvh

N.S Autoservice

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 10-01-08 23:18

N S Jaaa, men uden at kende motor nr så var dem jeg lige så kun på 0,9kw....