/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
video til dvd
Fra : lhjorgensen
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 10-01-08 16:43

Jeg har en gammel video og en dvd-optager som jeg gerne vil have til at snakke sammen fordi jeg har en masse gamle videooptagelser som jeg gerne vil gemme på dvd'er - men selvom jeg har et scartstik/videostik (rød, hvid og gul stik) - så virker det ikke - hvad gør jeg forkert?
Håber der er nogle klogehoveder som kan hjælpe mig..

Henriette

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-01-08 17:09

Kære Henriette

DVD er til video og oprindelig ikke til andet, selv om der en nogle, som bruger formatet til andre data. Så dit spørgsmål er lidt tåget.

Hvis du mener overspilning fra bånd ( eksempelvis vhs) til dvd, skal du i princippet bare sætte et scartkabel fra båndmaskinens udgang til en indgang på dvd optageren. Læs i brugsanvisningerne, hvad der er indgange og hvad der er udgange.
Derefter skal du på dvdoptageren vælge den rette programkilde. Det står også i brugsanvisningen hvordan.

Det gode ved et fuldt monteret ægte scartkabel er at det forbinder begge veje óg for forskellige slags signaler, så man ikke behøver at være så kendt med teknikken for at få den rigtige forbindelse.
Det er kun hvis du ikke har skart på begge apparater at det rødhvid gule er interessant.
Det rød,hvid, gule stik er enten lavet som indgang ller som udgang

Det kabel du gar med rød, hvid og grøn coax i den ene ende er kun til signal den ene vej, og ingen i kandu kan gætte hvilken. Her er du nødt til at eksperimentere dig frem eller åbne scart stikket og se i et skema hvad de pågældende kontaktben er til.

Det er ikke sikkert at overspilning kan lade sig gøre . Mange apparater er med et sindrigt system beskyttet mod den slags kopiering, fordi man tror det altid er pirateri.

Det er kun hvis du ikke har skart på begge apparater at det rødhvid gule er interessant.
Det rød,hvid, gule stik er enten lavet som indgang ller som udgang

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-01-08 18:19
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-01-08 18:33

Hvis det er noget gamle video bånd du har Kkulle du kunne overspille dem som det passer dig din DVD optager skal bare lige ha at vide hvilken indgang du bruger