/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Viste og langsomt internet :(
Fra : Dr.Disco
Vist : 1436 gange
300 point
Dato : 10-01-08 10:39

Hey...

Min nye laptop med vista driller når jeg er på nettet - meget langsomt, især med grafik som skal hentes ned etc.

Har søgt på nettet og kan se at flere har problemet - kan bare ikke finde løsningen.

Problemet er ikke mit net - da min gamle XP kører som en drøm på nettet

Jeg er logget på som administrator.
Computeren er;
HP Pavilion dv9500 Notebook PC
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7500 @ 2.20 GHz
2046 MB RAM
32-bit Operating System
Windows Vista Home Premium

Netværks kortet er;
Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Og det har jeg opdateret til nyeste version.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-08 10:49

Vigtigt for at din comp kører optimalt er, at alle de rigtige drivere til din comp er installeret.
Driveren til dit bundkort skal også passe og ikke bare en standard fra Vista.
Noget som kan sløve er også en masse skrammel som kører i baggrunden (ses evt. nede ved uret)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-08 11:18

Skriv maconfig i kør og tryk på fanebladet start i det vindue der dukker op der kan du fjerne flueben i det du ikke ønsker kører med hele tiden men kun når du aktiverer det

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-08 11:19

Ups msconfig sku der stå

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 05-02-08 14:33

Det vista møj kan jeg ikke få til at køre ordenligt - formatere og installerer XP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-08 14:35

Prøv lige at se om der findes drivere til XP som passer til din comp.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 14:48

Har du prøvett forslag ???????

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 06-02-08 12:54

Har prøvet at gøre som forslået i denne tråd - men ingen hjælp ved det.

Mener også at der er drivers til XP - men laver en cd så jeg kan geninstallere Vista hvis det går helt galt.

Vista holder ikke en meter når man ser væk fra den flotte grafik.