/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvilken harddisk passer i min?
Fra : martinussen
Vist : 1067 gange
200 point
Dato : 09-01-08 20:08

Hej.

Nu har jeg søgt 2 aftener på google.dk for at finde svar på hvilke harddisk der sidder i min bærbar Medion MD 95800. Den er stået af, så jeg skal have købt en ny. Men hvordan kan jeg se om det er en Sata eller Ata??

Sådan jeg kan få købt den rigtige.

Jeg skal bruge en på 80 gb igen. Men vil jo ikke bestille en forkert hjem. Jeg har fundet en side som sælger dem til 700 kr, hvor de skriver at det er paralle ata der sidder i maskinen, men i bios står der noget under harddisken med SATA. Så jeg er lidt på vildt spor.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 09-01-08 20:17

tjaa jeg har ikke meget erfaring med harddiske til bærbare, men i en stationær, er en ATA disk forbundet med flad kabler, mens en sata disk er forbundet med et lille 4-polet stik.

Ellers kan du måske finde din model her, og se hvilken harddisk der hører til, http://www.harddiskx.dk/

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-08 20:17

http://www.discountfan.de/artikel/200504/654.php

80 GByte Festplatte von Samsung (5.400 U/Min.)

Det er helt sikker en ATA disk.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 09-01-08 20:24

det ser ud til at du skal bruge en ATA disk til den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-08 20:30

http://www.medion.dk/
under service og support er der ingen harddiskdriver til din model 95800

Så mit gæt er også at det ikke er en S-ATA men en alm. P-ATA

Klik på "vores service" hos medion og send en mail.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 09-01-08 20:34
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-08 21:25

Tak bruuno117 - den adresse skulle jeg lige bruge til min Armada e500

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-01-08 22:07

Der sidder garanteret et låg bagpå den bærbare, som er lukket med en skrue.

Skrue ud, af med låg, kig ved selvsyn hvilken disk der sidder i.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-01-08 00:08

Der sidder en ganske admendelig 2,5 tomme harddisk i. Den kan du få over alt

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 10-01-08 18:50

Hej.

Tak for de mange svar.

Det er ihvertfald ikke et 4 polet stik.

Det er et fladt stik. Så er det bare et spørgsmål om hvordan jeg ser om det er en Ata 100 eller 133, som jeg kan se jeg skal vælge for at kunne købe én?

Er denne mon fin nok?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381617

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 11-01-08 20:17

"Der sidder en ganske admendelig 2,5 tomme harddisk i. Den kan du få over alt "

Der er en væsentlig forskel på om det er en ATA eller en SATA.

Så vidt jeg har kunnet finde frem til via nettet er det en SATA harddisk du skal bruge

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 11-01-08 20:19

her er en side med harddiske der alle er kompatible med din Medion MD 95800

http://www.harddiskx.dk/navn/MedionMD95800harddisk/moduler.aspx

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-01-08 00:12

hmm... Er du en af dem der ikke lukker dine spørgsmål, og bare forlader dem?

Fik du løst dit problem?

Hvis nej, så kunne det være en ide at deltage i tråden, istedet for bare at lade den stå.

Fandme irriterende at bruge sin tid på folk, som derefter bare forsvinder i stedet for at afslutte tråden.