/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mærkelig 'Knæk lyd"
Fra : jens1238
Vist : 1695 gange
100 point
Dato : 09-01-08 20:07

Hej,
Min bil er begyndt på en irriterende knæk lyd. Lyden kan kun høres når bilen drejer til højre, og man trykker på speederen.
Lyder kan også høres uden tryk på speederen, men den bliver kræftigere og mere konstant når man giver gas.

Nogle gange begynder bilen og at ryste kræftigt i rattet på landevej, og herefter trækker den til mod venstre!

Er der nogen herinde som har en idé om hvad det kan være, og hvad er årsagen er lyden?

Mange tak for svar !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 20:11

Du kunne jo starte med at fortælle hvad "min bil" er for en

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-01-08 20:22

det er jo nok en styrekugle. I hvert fald er fejlen i styretøjet. du må på værksted!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-01-08 20:28

Jeg vil tro at det er et drivaksel kryds.Men jeg ville tjekke styre og bærekugler og hjul lejer.Tjek også at afbalancering af hjulene.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-01-08 20:30

Det lyder som et kardanled....jeg gætter på din bil er forhjulstrukket

Knæklyde kan skyldes mange ting......det kan det her ikke :

Citat
Nogle gange begynder bilen og at ryste kræftigt i rattet på landevej

Kommentar
Fra : jens1238

Dato : 09-01-08 20:37

Der er tale om en Nissan Primera fra 95, hvis det kan hjælpe.
Nogen idé om hvad sådan en operation koster?

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 09-01-08 20:43

http://www.thansen.dk/products.asp?c=1607309435&n=360427897
Beskrivelsen lyder som et færdigt Kardanled .Pris på et nyt kan du se her .
Mvh.muldvarp1

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 09-01-08 21:43

ER hjulene spændt fast? Når man ikke kender fejlen, er det da umuligt at udtale sig om en pris.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 21:45

Ja som sagt så smutter jeg for her er jo svaret godt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 23:24

Skal lie hører om du har fået din bil lavet baghjulstrukket det er der en der har visket i
mit øre
Sune som er sjov lige nu

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-01-08 07:19

Når nu vi er i gang med gætteriet. En knækket spiralfjeder. Når du drejer til højre, lettes trykket i højre fjeder, hvorved der kan fremkomme en knæklyd, når fjedreenderne i knækket "gnider" mod hinanden.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-01-08 18:02

Den lyd kan skyldes

Et hjul som ikke er ordentlig spændt på alle bolte.
Et defekt (homokinetisk ) led i en drivaksel
hjulleje
styrekugle
forbindelsesled i styretøj.
triangelarme.
led i stabilisatorarm (kødben)

Det er skrevet med den mest sandsynlige fejl først.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 10-01-08 23:20

transor sæt den med drivakslen øverst, når du giver gas og tager et sving følger den knækkende lyd hele vejen rundt, vil æde min hat på det er drivakselleddet, og gør dig selv en tjeneste og glem alt om mulvarpens thansen link, hvis du ikke vil have noget lort køb OE kvalitet og ik t-helvede

mvh
N.S Autoservice

Kommentar
Fra : benner

Dato : 18-01-08 19:07

Nemli' N.S autoservice. Da Thansen i Svendborg brændte, tog forsikringsselskabet det helt roligt. ........... Der var nemlig ikke noget af særlig værdi der gik tabt

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 03-02-08 07:21

Hvis det er drivakslen der knaser, kan du finde en tom parkeringsplads eller lignende og dreje rattet helt i yderstilling samtidig med at du bakker i rundkreds. Prøv både til højre og venstre. Selv den mindste slitage er til at høre på den måde.
En knækket fjeder eller en (meget) defekt støddæmper kan du oftest høre hvis du trykker kraftigt ned på bilen et par gange i det hjørne du har mistanke til.
Mvh Thomas

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 03-02-08 13:59

Der er helt sikkert slør i styretøj.
For mig kunne det godt lyde som en bærekugle ' vi har for nyligt haft en med tilsvarende fejl, bærekuglen var defekt der.
Hvis det er drivleddet kan det testes ved at dreje alt hvad den kan, så vil det typisk kunne høres

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 14:02

Jeg tror at han er kørt galt og ligger på sygehuset og kan slet ikke svarer