/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
parkering skilt for handiccape
Fra : nella
Vist : 2495 gange
20 point
Dato : 09-01-08 16:24

hvor søger men parkerings skilt til bil når mend er handiccap

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-08 16:26

Det gør du gennem kommunen. Du skal så til div. undersøgelser og udredninger, hvor det bliver undersøgt, hvor langt du kan gå osv.

pøj pøj

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 09-01-08 16:27
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-01-08 16:28
Kommentar
Fra : nella

Dato : 09-01-08 16:39

Her i Skive kommune postå de at de har og har aldrig haft nget med det og jeg blev hanvist til politis kørekontor men de laver heller ikke den slags arbejde længer. Tak for jeres hjælp NELLA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-08 16:51

Nella, er du berettiget til invalidebil, er du også berettiget til et skilt til bilen.

I de ovenstående link står følgende, hvor der også er en blanket du kan udfylde

Skemaet indsendes til Invalideorganisationernes Brugerservice. Parkeringskortet koster 425 kr. – fornyelser 250 kr. Kortet er gyldigt i 10 år.

Så det er åbenbart ikke kommunen der udsteder skiltet længere.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 09-01-08 18:16

man kan sagtens få skildet selvom man ik er beritigt til invalidebil

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-01-08 20:46

På vegne af Færdselsstyrelsen tildeler Invalideorganisationernes BrugerService de blå skilte, der giver ret til parkering på de særligt reserverede parkeringspladser, der er forbeholdt invalidebilister.

Ansøgningsskema fås hos:

Invalideorganisationernes BrugerService
Kløverprisvej 10B, 2650 Hvidovre
Telefon: 36 75 17 93 (mellem 10 og 12)
Fax: 36 38 85 39
E-post: service@handicap.dk
Åben for personlig henvendelse mellem kl. 13 og 14.

http://www.handicap.dk/ibs

Kommentar
Fra : malunte

Dato : 18-03-08 20:16

hej nella,jeg er først i dag logget ind på siden, men du skal have en blanket fra handicap.dk og tage den med til din læge som skal attestere at du har et handicap,så sender du den ind,og så skulle det gå af sig selv,

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 18-03-08 20:21

det lyder så nemt men sådan er virkligheden ik.