/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Arbejdsprøvning
Fra : engparken
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 09-01-08 15:17

Hejsa alle på kandu

Har et spørgsmål som jeg ville høre om nogen kan svare mig på

Jeg er i arbejdsprøvning 4 timer hverdag indtil den 1-5-2008,men skal have lavet nyt køkken og det kan kun blive i uge 8,men jeg har hørt at man ikke kan få sin arbejdsprøvning forlænget den uge som det vil tage og få sit køkken sat op
Vi kan ikke være i vores hus nemlig når der bliver lavet nyt køkken, vores hus er ikke så stort og vi er 6 personer
Vi kender ikke nogen som kan tage 6 personer,men vi ville så bo på et feriecenter i de 5 dage det tager med at få vores nye køkken sat op,men der er ca 100 km så det ville ikke blive let med at komme på arbejde så derfor mit spørgsmål om man så ikke må flytte den arbejdsprøvning den uge ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 15:24

Det er jo en aftale du skal lave med kommunen (det er vel dem der har sat dig i prøvning)

Men jeg forstår ikke helt hvorfor huset skulle blive ubeboelig fordi I skal have nyt køkken....

Alt kan da laves på et par kogeplader når det "kun" er en uge - så det er næppe en grund kommunen vil acceptere....

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 09-01-08 15:28

Snak med din sagsbehandler om det

Men jeg tror ikke det kan lade sig gøre, at ændre en aftale..Lej en campingvogn og bo lidt tættere på arbejdspladsen, det må da også give andre i familien problemer med al den transport

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-01-08 15:29

Det må du nok hellere snakke med dem om der står for din arbejdsprøvning. Jeg tror ikke der er nogen eksakt lovgivning der dækker dit spørgsmål. men det kan da godt være det er lettere at ændre tidspunktet for opsætning af dit køkken?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 15:35

Gider du lige Refi.

Det kan jo være at en eller 2 pers. sover i køkkenet, eller huset som er småt, har 2 værelser, hvoraf det ene er køkken. Men det var jo ikke det, der blev spurgt om. Knold

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-01-08 15:43

Vi andre passer altså også vores job selvom vi får nyt køkken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 15:54

"Klumme"

Der må være en stikkontakt et andet sted i huset....

PS...

Et køkken er IKKE et værelse - sååååå

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 15:55

Okay... Det er derfor der ikke er køkken i en etværelses m. låg.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 15:59

Citat
Vi andre passer altså også vores job selvom vi får nyt køkken

Hallå sømand. Er det svært at så alene med en mening? Snak lige for dig selv, og lad være uopfordret at inddrage 5 mio. andre danskere i hvad du gør. Og det var stadig IKKE et moralforedrag den stakkels spørger bad om.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 16:00

Ergo kan man IKKE få boligsikring til en sådan

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 16:01

Shit... Jeg napper en urne. Den kan ikke kræve mere end et campingpas

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 09-01-08 16:06

Hej Kortoververden

Ja selfølgelig skal man da passe sit arbejde,det er ikke det spørgsmålet går ud på vel Kortoververden,men du er vel også alene så her kan håndværkeren vel nok komme til når du er på arbejde,men lige i uge 8 har jeg 4 børn hjemme plus mig selv

Det er bare det at vi kun kan få en ferie lejlighed ca 100 km væk og får mit vedkommen har jeg fri men ikke min kone som er i arbejdsprøvning
Alle kan ikke lige huse 6 personer i en lille uge.

refi huset er ikke ubeboelig,men det ville være nemmer hvis håndværkeren rolig og stille kunne lave deres arbejde så ikke vi andre 5 personer ( 4 børn ) og mig går ivejen ikke refi

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-08 16:11

Engparken.

Du skylder overhovedet ikke at forklare nogen noget som helst. Det rager ikke dem, hvorfor du mener at det er bedst at I flytter.

Med hensyn til dit sp. så er det som skrevet klogest, at du spørger på kommunekontoret, så konen ikke kommer i fedtefadet.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 09-01-08 16:23

Hejsa

Klumme ja det er nok rigtig

Jeg glemte lige og sige at det er ikke kun køkken,men også vores køkken/gang gulv som skal slipes ned,så det er umuligt at bo der,men vi finder nok på noget.

Men jeg spørger kommunen til råds så ikke vi laver noget l...

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 09-01-08 16:25

Jeg takker mange gange klumme,og vil høre kommunen om det.
Vi skal nok finde en løsning Takker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 16:50

Der kan du bare se... Held og lykke. Det er lækkert med nyt køkken