/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB 2 extern
Fra : egjegj
Vist : 497 gange
50 point
Dato : 09-01-08 11:32

Efter sletning af et større antal GB. defrakmanterede jeg disken, der var stadig ca 150GB på disken
derefter var " filen defekt / ulæselig" og disken ku ikke læses, prøvede genstart og på anden maskine, den funkede bare ikke mer. Den ku godt ses i Diskhåndtering og sættes op på ny hvor den funker perfekt. Hvad er det lige der sker? må en USB disk ikke defrakmenteres? er der nogen der har en letfattelig forklaring på det?.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-01-08 12:52

Der burde ikke være noget galt i at defragmentere en ekstern harddisk, så svært at sige hvad der lige er gået galt i dit tilfælde.
Synes du skal prøve at køre en checkdisk på den, det gør du ved at trykke start, kør og så skrive chkdsk x:\ x skal du skifte ud med drevbogstavet på din eksterne HD.
Bagefter kan du jo lave en lille test, kopier nogle filer over på din eksterne og prøv så at defragmentere den igen, bare for lige at se om det sker igen eller om du bare var uheldig før.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 13:27

Hov hvordan er det lige man laver en omvendt/har jeg haft brug for en sjælden gang imellem

Venligst Suno

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-08 14:02

Alt gr + \ tasten ude til venstre ved siden af "skift"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 14:36

Eller Alt+92 = \

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-08 14:36

En god idé er måske at lave diskoprydning > genstart > og så en defragmentering.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 09-01-08 15:48

jeg forstår ikke helt jeres kommentar Sunowich Eyvind og Refi er det noget privat i har eller er det noget jeg bare ikke forstår

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-01-08 00:17

Har du fået svar på det de spørgsmål drejede sig om, luk eller deltag, alt andet er sku da for lousy