/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
tysk oversætelse?
Fra : 7777
Vist : 823 gange
45 point
Dato : 08-01-08 18:52

hej er der en der vil rette det jeg har skrevet. Jeg er ikke så god til tysk så derfor er der nok mange fejl deri

Aufgabe 1

Am Dienstag 20 Juli
Um 10.00 Uhr, kommt ihr zu dem Hotel Weiß Haus.
Um 10.30, Paket ihr die Kleider auf der Koffer.
Um 12.00 Uhr, ihr esst im das Restaurant Papagei Garten.
Um 15.00 Uhr, ihr sehet die Stadt und die Läden.
Um 18.00 Uhr, ihr esst im das Restaurant Natalie.
Um 22.00 Uhr, ihr schlaft im das Hotel und trinken Kaffee.

Am Mittwoch 21 Juli.
Um 09.00 Uhr, stehe ihr auf und essen frühstück das Hotel Restaurant.
Um 11.00 Uhr, geht ihr zu Aalborg Kongreß und Kultur Zentren.
Um 13.00 Uhr, ihr esst in das Café.
Um 15.15, Fährt ihr zu Hauptbahnhof.
Um 17.00 Uhr, Fährt ihr mit dem zug zu Deutschland.

Aufgabe 2

Ich habe 4 Einzelzimmer mit Bad und Toilette Bestellung im Hotel Weiß Haus. Es gibt frühstück mit. Das Hotel light in Vesterbro in Aalborg Zentrum. Das Zimmer hat ihr von dem 20 Juli um 10.00 Uhr bis 21 Juli um 13.00 Uhr. Der preis vor eins Zimmer ist 1000 DKK for eins Nacht mit frühstück.

Ich habe das Hotel geweilt weil, ich finde das Hotel sehr gut. Das ist das erste klasse Hotel. Das Hotel habe eine gut preis, und es gibt für Geschäft Leute.

Aufgabe 3

   Rute beskrivelse

   Følg Vesterbro ca. 1,1 km

   Drej til højre ad Borgergade ca. 100 m

   Fortsæt ligeud ad Grotumsgade ca. 50 m

   Fortsæt ligeud ad Ved Stranden ca. 150 m

   Drej til højre ad Maren Turis Gade ca. 100 m

   Drej til venstre ad Bispensgade ca. 100 m

Route beschreiben:
Gehen aus Vestebro ca. 1,1 km
Drehen zu recht über Borgergade ca. 100 m
Fortsetzen geradeaus über Gotumsgade ca. 50 m
Fortsetzen geradeaus über bei Stranden ca. 150 m
Drehen zu recht über Maren Turis Gade ca. 100 m
Drehen zu links über Bispensgade ca. 100 m

Und hier ist BR.

Wir sehe eine Statue. Die Statue (forestiller) eine Stier. Und wir sehe eine Statue mehr. Die Statue Heißt Gans Mädchen. Wir gehen vorbei Jomfru Ane Straße. Hier Festen die Junge. Die Junge trinken Alkohol und Tanzen. Wir sehen die Läden und der Stadt.

Aufgabe 4

Ich heiße Michelle Jensen und ich bin 16 Jahre alt. Ich Wohne in Aalborg Ost, mit meiner Familie.
Ich will gern arbeiten mit Kinder. Die Kinder ist froh und positive. Deshalb habe ich Wahl das arbeiten im eine Spielzeug Laden.

Aufgabe 5

Speisekarte

Vorspeisen
Geflügelcocktail

Hauptgesichte
Schnitzel und Pommes Frites mit Paprikasauce und Salat

Nachspeisen
Eis mit Schokoladensoße und Erdbeere

Getränkekarte

Warme Getränke
Heiße Schokolade

Kalte Getränke
Mineralwasser

Ich habe die Speisekarte geweilt weil, ich finde das Essen sehr gut, und es ist traditionell.

Aufgabe 6
Hier im Dänemark haben wir viele Sehenswürdigkeit. Wir haben zoologisch Garten mit vielen unterschiedlichen Tieren.

Wir haben Tivoli hier im Aalborg das heiße (Karolinelund

Wir haben eine Bowling Center das heiße Seaport. Hier isst man Pizza und trinkt Bier und
Sprudel. Das kostet 50 per. Person.

Wir haben Jomfrue Ane Garden. Hier ist viele Restaurant und viele Wirt Kneipe.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 08-01-08 18:57

Den danske tekst det skal oversættes ? Lidt svært at rette i noget, når men ikke ved hva der skal stå..

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 08-01-08 18:59

Det ligner noget 8. klasse tysk. Tror du ikke bare du skulle aflevere det? Det er jo dig der bliver bedømt ikke kande brugere.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 08-01-08 19:21

Kig bagerst i din ordbog. Der står listen over de uregelmæssige udsagnsord. Der er dem du skal bøje. Endelsen i ihr er generelt t, og ikke f.eks et.

Tjek de ting og du vil være kommet MEGET længere. Og så har du selv lavet det

mvh
qfha

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 08-01-08 19:28

ja jeg går også kun i 9 klasse, men vil gerne have det rettet nogenlunde

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-08 19:30

Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 14
- Annullerede 9
- Slettede 0
Ialt 25

Hvorfor hjælpe en der ikke gider sige tak.

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 08-01-08 22:14

HVAD SKAL JEG SIGE TAK FOR?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 23:18

http://www.kandu.dk/Spg105607.aspx Hvordan passer dette lie med at du går i niende klasse det er måske voksenundervisning eller er det et andet af dine lektieprojekter forklædt som voksen eller hvad ?? der var da en masse der gad bruge tid på dig Og hvis man gerne vil have hjælp herinde er et af kriterierne ihvertilfælde at opfører sig ordentligt og ikke annulere uden en virkelig grund Det var bare lidt at tænke over Hav det godt Sunowich

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 23:19

--------------------------------------------------------------------------------
ja jeg går også kun i 9 klasse, men vil gerne have det rettet nogenlunde

Kommentar
Fra : puzz

Dato : 09-01-08 08:33

syntes det er sjovt at jomfru ane gade bliver til jomfrue ane garden.. tihi :)

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 09-01-08 13:44

Måske det er en teenager der har lånt mors/fars profil??????????

Hvorom alting er, opgaven du har løst er en ommer ,der er mange fejl...

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 09-01-08 19:50

ja jeg er en teenager men tak skal i have i er bare såkloge åbenbart

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-08 22:05

Jeg lærte tysk for næsten 50 år siden, sproget må have ændret sig meget siden da?

>kommt ihr zu dem Hotel Weiß Haus.
Det hedder vel stadig das haus, og når det er bevægelse... akkusativ ikke dativ?
og skal adjektivet ikke bøjes med?? ... weißen Haus??

>Paket ihr die Kleider auf der Koffer.
Kuffert er vel stadig hankøn?
snarere: Packt ihr die Kleider auf den Koffer aus...

Og hvis man bruger im = in dem har man jo brugt kendeordet:
> ihr esst im das Restaurant Papagei Garten.
in das eller im ikke begge dele...

Skrup fuld af fejl, jeg orker ikke mere, Svend