/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
video på flash siden
Fra : james25
Vist : 502 gange
90 point
Dato : 08-01-08 16:45

Hey !

Hvordan laver man video fremvisning på ens flash side. Lige nu henter den først vidoen og skifter derefter til en ny side med hvid baggrund. Filmen vises i quicktime og programmet jeg bruger macromedia flash 8.

På forhånd tak !

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 90 point
Dato : 08-01-08 20:34

1. start Flash 8
2. Create New Flash Document
3. Tryk CTRL R og find din .mov film
4. Vælg hvordan du vil indsætte din film (Jeg ville vælge Progressive download....osv) og tryk next
5. Her skal du blot th. i billedet vælge hvor meget der skal vises filmen ved at bruge skyderne forneden af billedet. Tryk next
6. Vælg skins og tryk next
7. Tryk Finish og vælg navn og herefter creerer Flash en FLV fil
8. Nu kan du placere din afspiller på scenen således at x og y begge står på 0 i properties og sæt scenen til samme størrelse som afspilleren.
9. Tryk CTRL Enter for at creere en swf
10. Hvis swf'en skal loades ind et bestemt sted i en eksisteren flash så skal du i denne indsætte et tomt MovieClip (husk instancenavn) der hvor den skal være.

og i dit actionlag skriver du:

Kode
loadMovie("dinFilm.swf", "holder");
holder er instancenavnet

SWF og FLV skal begge være i den samme mappe.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-01-08 21:56

hm...............?

Kommentar
Fra : james25

Dato : 28-01-08 18:49

Sorry ! var lige et smut i asien på ferie !
Det virker og tak for hjælpen