/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MP3 musik
Fra : Dieter
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 08-01-08 12:29

Jeg er ved at kopiere et musikstykke fra en CD til PC´en i MP3 format.
Jeg vil bruge dette musikstykke i frontpage. Men det er for langt. Kan man afkorte det? Hvis ja, hvordan?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-01-08 12:35

Ja du kan sagtens afkorte det, bare du bruger de rigtige programmer.
Men som (næsten) sædvanligt her på kandu, skriver du intet om hvad du bruger af programmer eller andet udstyr.

Vi kan komme med foreslag de næste 3 mdr. uden at du får et godt svar (vi er nødt til at gætte os frem til, hvad du bruger)

MVH

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 08-01-08 12:57

Her er masser af Mp3 værktøjer til at klippe og klistre med og så er de gratis

http://www.mymusictools.com/download/cut-mp3/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-01-08 13:05

Hvis man vil have at evt besøgende skal holde sig væk fra ens hjemmeside - så skal man bare lægge musik på !!!

Så mit råd skal være lad vær med at lægge musik på din hjemmeside eller giv de besøgende den mulighed at de kan slukke for det.

Desuden skal passe på ophavsrettighederne til musikken medmindre det er dig selv der er komponisten.

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 08-01-08 16:32

De fleste computere bliver leveret med NERO - brændrprogram. I det program ligger noget der hedder Nero Wave-editor. Der kan du åbne din mp3-fil og korte den ned. du kan også tage småstykker af filen og klippe ud, hvis du fx kun skal bruge omkvædet.

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 12-01-08 16:57

Brug audacity, det er ganske gratis og open-source og det kan alt hvad du behøver mht. forkortning eller klipning og mere til..

Når du skal have det ind på siden er det nok en god ide at bruge et flash widget eller lign. evt. for at afspille det, Frontpage har elendige funktioner til at lave musik på en hjemmeside.

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 12-01-08 16:57

http://audacity.sourceforge.net

Her er forresten linket.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 13-01-08 22:15

Du behøver faktisk ikke installere nogle programmer. Windows Movie maker som er indbygget i windows og der kan du sagtens gøre det og få det til at lyde ok, hvis du ikke gider bøvle med forskellige programmer. Filen vil dog blive lavet om til wma når du er færdig.

1. Åben Windows Movie Maker (det ligger under start - programmer (nogle gange under tilbehør))

2. Tryk Impotere lyd eller musik i venstre side og hent sangen

3. Træk filen ned i storyboardet nede for neden. tilpas Derefter med musen hvor meget du vil ha af

4. Filer - Gem film - følg instruktionerne. Færdig

Hvis det skal foregå mere prof og hvis det SKAL være i Mp3 så hent - Sony Acid pro - søg på google