/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Projektledelsesværktøj
Fra : leopard
Vist : 2095 gange
200 point
Dato : 08-01-08 11:12

Er der nogen der kender et godt projektledelsesværktøj?

Primære krav er, at det skal kunne håndtere flere projekter og give mulighed for et view, hvor man ser alle projekter samtidigt med en tidslinie over tasks (til at planlægge ressourcer ud fra)

Ydermere skal det være muligt at bygge en standard projektplan, som man kan skabe sine projekter ud fra. Når hvert enkelt projekt opdatres skal det samlede view (selvfølgelig) opdatere automatisk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-01-08 11:18

Det er blevet mode at kalde alt muligt for projekter.

Alt fra barnefødsler til ukrudtslugning er blevet til projekter.

Et egnet program vil afhænge meget af hvad slags projekt der det er.

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 08-01-08 11:23

Det er til en lille virksomhed der sælger it løsninger. Projekterne inkluderer både en teknisk og en kreativ del. Teknisk er f.eks. software implementering. Kreativ er f.eks. design af grænseflader.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-01-08 11:45

Skal det være noget med bare lidt "go'daw'" i, så MS Project
Se:
http://office.microsoft.com/da-dk/project/default.aspx?ofcresset=1

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-01-08 11:50

NB: Hvis du vil være på forkant / forberedt på at "vokse", så få et økonomisystem hvor der kan tilkøbes / implementeres planlægning. Hos os benytter vi XAL men der er mange "out there".
God idé at spørge et "center" til råds
Vi benytter Systemcenter Randers - se evt.
http://www.systemcenter.dk/default.asp
det skulle undre mig meget, hvis de ikke vil henvise dig til din nærmeste forhandler / service center.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 08-01-08 11:52

Jeg kender MS Project men synes ikke det er særligt intuitivt at bruge, så jeg søger efter nogle alternativer, meget gerne online.

-Men hvis der er flere der melder tilbage at Project er det bedste, så må jeg jo tage det til mig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-01-08 11:53

NNBB: Hvis du / I bare søger en "flad" løsning, så kaldes projektplanlægning "Gant" på udenbysk, og her må du selv kigge lidt rundt, da jeg ikke har den store erfaring med disse programmer - se:
http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Gant+charts&spell=1

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-01-08 12:03

Hvis du/I "bare" ønsker en mindre løsning, hvorfor så ikke benytte Excel?
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Create+a+Gantt+chart+in+Excel&meta=