/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
smyrna
Fra : titta01
Vist : 4022 gange
300 point
Dato : 07-01-08 22:59

Hej er der nogen der kender til smyrna, en form for rya syning, og hvor man kan finde en
opskrift ell, lignende.
Hilsen titta01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-08 23:46

Gå på biblioteket og lån en bog med smyrnasyning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 00:12

Her ka du nå og være med på et bud på en bog om det
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=520827700&ListingType=0&ListingSort=5&PageNr=1&Catg=18647&ArticleType=0&LanguageNr=12&ArticleCondition=-1 Ellers ikke lie det jeg har brugt mest tid på men min svigermor har lavet en masse også op i vægstørrelser til udsmykning

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 00:20

Pyha det varede lidt den sku være her og lie til at låne/få sendt evt til dit nær biblo
http://www.bibliotek.kk.dk/soeg_bestil_forny/biblioteksbasen/sogeresult?MPREFIX=def&OPR_BL=eller&OPR_REL=EQ&dummy1=smyrna+syning

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-01-08 10:36

her er inspiration http://www.danella.dk/default.htm
go´fornøjelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-08 11:06

Der er ikke en dicideret opskrift på at sy smyrna.

Smyrna, er et stykke stof, mange gange med det aftegnede mønster på det du vil sy, malet på stoffet.

Du skal bruge en speciel smyrnanål, som du kan se i HelleBirgitte's link, så køber du garnet i afskårne bundter.

Jeg har selv været på udkik efter smyrnastof og garn i et stykke tid men det er ikke moderne pt. så det har ikke kunne lade sig gøre.

For mange år siden, købte jeg nålen og fik lavet en pæn løber, det er et sjovt hobbyarbejde, men dyrt. Den løber jeg fik lavet holder endnu, og ser næsten ud som ny, så det var da pengene værd

Kommentar
Fra : titta01

Dato : 08-01-08 16:38

Hej til alle og mange tak for alle de gode svar. Jeg vil nu prøve at se om det er til at få fat i
noget af det, mange tak allesammen.
Mange tak Hilsen titta01.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-01-08 18:13

Held og lykke, husk lige at godkende et svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-08 21:18

Hov, sad lige og så tråden igennem igen.

Der er ikke ligefrem en opskrift, det vigtigste er hvis du overhovedet kan finde en smyrnanål, at finde ud af hvordan den fungerer.

Jeg kan dårligt huske det, men finder du en, så kan du lægge et billede ind her på kandu ved hjælp af http://peecee.dk/ så skal jeg se om jeg kan forklare dig hvordan garnet skal "lægges" på nålen.

Da jeg havde købt "grundstoffet", skulle det spændes op på en ramme, så nålen kunne arbejde uden at ramme et bord, eller hvor jeg nu sad med det.

Da jeg var færdig med løberen, bukkede jeg stoffet rundt hele vejen rundt, og syede med tætte sting, så det ligner færdigkøbte tæpper... prøv at kikke på færdige løbere/vægtæpper, så kan du se hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-01-08 21:21

HelleBirgitte, jeg tror ikke titta01 ved hvordan man lukker et spørgsmål

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 2

Titta01 prøv at læse - kom godt igang - og pointsystemet, det står ude til venstre

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 22:49

Har du fået syet et par tæpper??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-01-08 19:21

Citat
Du skal sørge for at lukke dit spørgsmål, enten i form af at acceptere et svar, eller annullere dit spørgsmål. Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 3 måneder vil du automatisk modtage 5 ledige point

Forsiden af Kandu: Brugerservice

Kom godt i gang
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk

Ved godt det kan være lidt svært når man er ny bruger af siden