/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Lommepenge Phukett
Fra : Jelva1983
Vist : 564 gange
40 point
Dato : 07-01-08 18:08

Hej allesammen, vil høre om der nogen der har været i Phuket for nyeligt??
skal afsted på lørdag, skal bo i Potong, ku godt tænke mig at vide hvad man ca. skal beregne i lommepenge for 14 dage, og det er med mad udflugter, og divs små ting!!!
På forhånd tak!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-08 18:23

2.000 pr. næse.....

Der er jo ingen her der kender DINE udskejelser.....

Er du sparsom kan du nok gøre det for 500

Kommentar
Fra : Jelva1983

Dato : 07-01-08 18:46

jamen er det så billigt dernede???
Vil godt ud på nogen udflugter og gerne spise ude frokost og middag!!!!
hvad er prisnavuet

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 18:52

18.000 BATH PR. dag det er ca. 500, 00 kr. og hvis du har råd til mere så gør det

Og refi du har været der så mange gange, sikkert flere end jeg har været der sammen med min kone så kom nu med noget mere.

Håber ikke du har vekslet her hjemme i Danmark du får mere dernede

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 18:56

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
2.000 pr. næse.....

Der er jo ingen her der kender DINE udskejelser.....

Er du sparsom kan du nok gøre det for 500

2000,00kr = ca 72,000 BATH og det er mere hvad en familie bruger på et år dernede

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:01

Og så staves det Phuket

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:04

Så I/du kan godt spise drikke for 500,00 kr. på en aften for ti mennesker

Kommentar
Fra : Jelva1983

Dato : 07-01-08 19:05

He he hovsa, havde da stavet det rigtig lidt nede!!!! HI HI

Hvad koster et måltid ca???
Og er det et billigt sted at leve??? alså i forhold til Danmark

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:11

Sidst jeg var dernede var jeg ude og handle i et supermarkede og jeg fyldte indkøbsvognen, da alt var kørt igennem kassen stod der 1800 Bath og jeg tænkte tak for kaffe men det var kun ca. 300,00kr.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:11

Kom nu refi

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:21

Citat
18.000 BATH PR. dag det er ca. 500, 00 kr.

Det passer så ikke 500 = ca. 3000 BATH

Citat
2000,00kr = ca 72,000 BATH

2000 = 12000 BATH

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:29

Citat
Og er det et billigt sted at leve??? alså i forhold til Danmark

Hvis du betaler 500 kr. i Danmark betaler man 2000 Bath (= 350 kr) i Thailand, men du er Falang og de tar din røv hvis du ikke passer på. Så ha ikke dine penge på samme sted og vis ikke for mange penge ad gangen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:34

Du skal regne ca 6 Bath for 1 krone men tror du får mere ved at købe penge der nede ( ikke i lufthavnen)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:38

Citat
Hvad koster et måltid ca???

Det kommer da an på hvad du skal ha, men det er turristområde du skal til så er alting lidt dyrere

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:41

Men rigtig god tur til dig og ha en dejlig tur

http://www.dansk-thai.dk/news2.php

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:43
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:46

OOOOOGGGG husk LIIIIII og afslut dine spørgsmål inden du tar af sted

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 19:55

Annuler hvis du ikke har fået svar nok

acepter hvis du har fået et svar du kan bruge

Alt står nede i højre hjørne hos den bruger du syntes der har svaret rigtig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-01-08 20:00

Men 7000 kr. ca og hvis du har 10.000 er det bedre, og husk du skal betale lufthavnsskat når du skal hjem det trækkes i en automat, mener det er 500 Bath

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 07-01-08 21:12

Lufthavnsskatten er vist steget lidt.

Ifælge denne side http://www.lets-tour-bangkok.com/bangkok-airport.html

Airport tax : Before you departure, you need to prepare 700 Baht for airport tax. However, any ticket which issue after Febuary 1,2007, airport tax is included in ticket fee.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 07-01-08 21:31

Jeg tror også mere på 7000 - 10.000 kr. Du er turist, og Thailand lever af turister, og de er dygtige med deres dobbelt pris system. Du er udlænding og har flere penge altså skal du betale mere. Dobbelt op på div entre priser. Og det er skiltet, udlænding 400 B, Thai 200 B. Oplevede det for et par år siden sammen med konen som er thai. Selv om vi fulgtes ad. Og hvis de så os sammen på natmarked, så blev prisen også skruet op. Men sammenlignet med danske priser er det jo billigt alligevel.

Du kan læse lidt mere her http://www.phuketgazette.net/

Og HUSK nu rejse forsikring.

Misundelig Nææ, rejser selv afsted i 4 uger fra slutningen af marts, dog ikke til Phuket men Pattaya, Chiang Mai, Bangkok mm.

God tur.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-01-08 21:51

Hvis du er single så bør du finde dig en sød thai pige der kan handle for dig.Da bliver du ikke snydt.De prøver sig hele tiden.
alimak