/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows billedgalleri
Fra : Nul7
Vist : 499 gange
50 point
Dato : 07-01-08 10:12

Kort: er fotos i Vistas billedgalleri kun links til mine fotos på andre mapper?
Hvis ikke, hvad fylder de så (ram)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-08 12:12
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 07-01-08 14:07

Til Eyvind.

Tak for oplysningen, men den hjælper mig ikke med mit spørgsmål.
De mapper jeg har i billedgalleriet fyller de lige så meget som de orginalemapper, med andre ord
Når jeg har f.eks. 50 Gb fotos på Pc. fordobles de så når de bliver plaseret i billedgalleriet?
Hvordan fjerner jeg et foto fra billedgalleriet uden at slette orginalen?
Hej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-08 14:20

OK - jeg har ikke Vista kørende lige nu - men som jeg læser det så er billedgalleriet bare en genvej til org. billede, og vil ikke være årsag til at fylde dobbelt så meget.

Du kan teste ved at flytte et enkelt billede og se om det så forsvinder begge steder.

Siden du har vrøvl med pladsen, vil jeg foreslå at du lægger billerne på en pendrive (4 GB) eller en USB harddisk (husk sikker fjernelse ved brug af USB pendrive elle harddisk)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-08 14:42

NEJ

De fylder IKKE dobbelt....

Det er kun thumbnails der bliver lagt i galleriet....

Hvis du flytter originalbilledet kan galleriet heller ikke finde det mere medmindre du opdaterer....