/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problemer med at indsætte ram
Fra : fredag
Vist : 779 gange
500 point
Dato : 07-01-08 08:41

Hej,

jeg har købt ekstra ram til min maskine som har vista home på. Det er af samme type som dem der sidder i (DDR) godt nok hedder de nye noget med 4300 og dem der sidder i 4200 men har undersøgt om de kan arbejde sammen og det skulle de kunne. Har i maskinen 1 gb og når jeg så sætter de nye i (2 gb) vil maskinen maskinen kun starte op i fejlsikret tilstand. Tager jeg dem så ud igen, er der ingen problem.....Tager jeg så de gamle ud og bruger kun de nye vil den slet ikke starte op. Hvad gør jeg forkert......

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-01-08 08:48

Ikke sikkert dit bundkort kan klare så store ramklodser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-08 08:55

Eller du har "købt" nogle ram der er defekte.....

Det kunne noget tyde på da maskinen starter med blandede men IKKE starter med de nye......

Og hvorfor købe nogen "andre" når du KØBER - køb nogen magen til dem der sidder i forvejen.....

Ellers må du komme med lidt mere oplysninger om maskinen....

Er det NYE ram eller "købt" brugt......

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-01-08 11:26

Se i din manuel for bundkortet, hvilke og hvor store RAM dit bundkort kan klare.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-01-08 13:36

Har selv oplevet at færdigkøbr mærkevare komputer er meget karrig med oplysninger om hvilke slags ram , den kann bruge.
De fleste nogenlunde nye kan klare kloser a´ 1Gb og ikke mere men de skal være ens to og to.

Typisk købes en maskine med 2 klodser i a` 512kB. Og så er der plads til to stk af højesf 1GB hver.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-01-08 16:49

Hejsa
Så vidt jeg ved at 4200 og 4300 ikke direkte kompertible.
Det var nok en god ide at tjekkke dette, det kan godt være at der er bunkort der kan køre med begge dele. Men ikke samtidig.
Jeg har ikke brugt tid på at søge men du kan tjekke, det er vist nok forskellen i hvordan de buffer.

Prøv at tjek leverandør siden for din ram
mvh Ben

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-08 18:01

Jeg har 2 forskellige slots til RAM i min PC og den ene farve slots kan tage 1 Gb og den anden farve kan tage større Ram.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-01-08 19:00

Du ville gøre det lette at give dig det rigtige svar hvis du kom med flere oplysninger.
Bundkort Navn og type:
Gl Ram Tavn og type nummer:
Ny Ram Tavn og type nummer:
Ellers skal vi gætte på alle mulige problestillinger,
mvh Ben