/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Efterligning..!
Fra : Thylle
Vist : 1080 gange
200 point
Dato : 06-01-08 22:38

Hej Alle..!

Har malet nogle malerier med tegneseriefiguren La Linea..! Se evt
http://www.serienoldies.de/images6/la_linea_main.jpg.. Ikke fordi jeg lige har malet den der, men har malet nogle andre..! Billederne er blevet super fede og nu er spg så om man må sælge sådanne billeder..?

Hvordan er reglerne med det..!

Mvh Thylle..!

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 06-01-08 22:39
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-08 22:53

Der er jo højst sandsynligt noget om ophavsret du nok burde undersøge nærmere.Her kan du læse nærmere om det
http://www.copydan.dk/Unlisted_pages/Juridiske_emner_om_ophavsret/Hvad_er_ophavsret.aspx

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 00:18

Hvis du tydeligt mærker maleriet med kopi og dit navn er det ok.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-01-08 08:22

du kan også få lidt mere info ved at læse her http://www.grenes.dk/forum/topic.aspx?TID=470

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-08 10:24

du skal hvis du vil sælge tydeligt mærke billedet så det fremgår at det er et plagiat (hvilket er ordet du skal bruge)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 10:59

Man må godt bruge ordet - kopi.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 11:11

Står du og maler en kopi på kunstmuseum i Paris, hvilket mange gør,
der bruges ikke ordet - plagiat.
Man kan også se eksempler på kopimalerier på kunstauktioner.
Vi har også et galleri i dk der udelukkende handler med kopier af kendte værker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-08 13:57

teil - kopi kan være kopi af den ægte vare og ikke et plagiat - derfor !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 15:55

muligt mirit med plagiat er ikke brugt internationalt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 16:04

Det der - plagiat - forstår man i Rødovre med omegn
men ikke i Cannes eller Tokyo.

Find yourself a nice plagiat.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-08 16:43

plagiarism = internationalt = efterligning (engelsk).. tror jeg nu nok forståes i både cannes og tokye - men næppe i
Citat
rødovre med omegn
<---- = kopi fordi jeg kopierede det direkte -
Citat
rødovre med omegn
<-- = efterligning fordi jeg selv skrev det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 16:46
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 16:47
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 17:07

På bagsiden af lærredet kan der stå.
- Copy after Van gogges flower pot.
2008 Niels Gogge d. 2.

Det er nok.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 21:06

Håber du en dag finder ud af det spørger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 21:35

Citat
- Ubesvarede 2
- Besvarede 25
- Annullerede 15
- Slettede 0
Ialt 42

Tror ikke personen finder ud af at svare her.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-08 21:37

Citat
jeg er sød

Ja jøsses

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 08-01-08 17:27

Kan jeg læse det nogle steder, ikke fordi jeg ikke tror jer, men ville bare gerne se det på skrift..?

Men det lyder rigtig fedt..!

Og tak for alle de gode svar...!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-08 19:27

Du har jo fået links, læs og lær fra dem.

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 08-01-08 22:49

Teil det du henviser til er googlesøgninger...! Søger et præcist sted det står..!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-01-08 13:35

hej igen thylle prøv at læse dette link så er du vist ikke i tvivl mere http://www.copydan.dk/upload/bk,_ophavsret_og_billeder.pdf

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-08 15:46

Citat
Teil det du henviser til er googlesøgninger...! Søger et præcist sted det står..!

Og så er dine evner ikke længere, herregud moster, begynd forfra i skolen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 22:38

Hva e så har du fået malet noget ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 22:52

Prøv at læse det første svar du fik 26 minutter efter du lavede dette spørgsmål.
http://www.copydan.dk/Unlisted_pages/Juridiske_emner_om_ophavsret/Hvad_er_ophavsret.aspx

Vh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-01-08 22:52

Og det er nu en uge siden