/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Torvedag
Fra : simon-s50
Vist : 1047 gange
50 point
Dato : 06-01-08 17:16

Hej alle gæve kanduer. Jeg har i min folkeskole tid spillet et mattematik spil der hedder Torvedag. nu lægger det sådan at jeg har fået et hendvisning af en af mine venner som hvis lillebror har lidt svært ved mattematiken så hun har spurgt mig om jeg kender et sjovt og lærigt mattematik spil jeg ved godt nok ikke om det er så lærigt men måske for en i 1. klasse. Jeg har søgt og søgt på det på forskellige søgemaskiner. spillet handler om at man ejer en æblebod og man skal selge og købe æbler som man så kan tjene penge på uden og så skal man sørge for ikke at have æbler eller underskud når det er færdigt. Er der nogen der ved hvor man kan dawnloade det.

Simon

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 17:40

Var komputeren "opfundet" dengang - var det overhovedet et pc-spil.... ????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-08 17:45

Dumme skid igenRefibrækker

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 06-01-08 17:46

Jeg spillede det da jeg gik i 5. og og er 15 nu går i 9. klasse hehe refi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-08 17:46

Aner intet om spillet men poientjægeren & refibræk atter engang

Undskyld til spørgeren

Mvh Sune

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 06-01-08 17:47

hvor vil du hen med det Sunowich

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 17:50

Sune prøver bare at gøre sig morsom.....

Hvis du stadig går på skolen kan du da spørge der - eller få lidt flere oplysninger (hvem der har lavet det osv.)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-08 17:50

Prøv at trykke På Refis Logo og studer hans historik nærmere så behøver du ikke spørge Desværre er her sådan nogle mennersker herinde

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-08 18:06

Jeg har prøvet at google - torvedag. intet resultat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 18:13

Citat
Desværre er her sådan nogle mennersker herinde

Ja - nogen hjælper mere end andre

Har kone, hund,børn og cykler forladt dig "sune" - eller keder du dig bare....

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 06-01-08 18:51

Citat
Sune prøver bare at gøre sig morsom

Ok det er da rart af vide.
Citat
Hvis du stadig går på skolen kan du da spørge der - eller få lidt flere oplysninger (hvem der har lavet det osv

Jeg går ikke på skolen længere men kan måske prøve at kontakte min mattematik lære fra den gang.
Citat
Prøv at trykke På Refis Logo og studer hans historik nærmere så behøver du ikke spørge

Hvad er der galt med hans historik.
Citat
Desværre er her sådan nogle mennersker herinde

Synes i skal være søde mod hendanden.
Citat
eg har prøvet at google - torvedag. intet resultat.

Det har heg også prøvet. hehe.

Håber på i måske kan finde det.

Simon

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-01-08 19:04

Har fundet dette:
Bent B. Thomsen.
Orfeus, 1993.
860 KB, DOS, kr. 350,- inkl. skolelicens.
Matematik fra 4. klasse.

Eleven skal være købmand - købe æblerne billigt og sælge dem dyrt. Der bliver af og til spurgt, om der skal gives kredit eller rabat. Skærmen er delt op, så der er en tekstdel med spørgsmål, en status, hvor salgsprisen skrives, og en regnskabsdel. Hele tiden kan man gå hen at få en bedømmelse af , hvor god en sælger man er.

På; http://www.tess.dk/socra4li/edbkat/matema/torvedag.htm

Håber dette kan hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 19:09

Ser ud til at være det rigtige

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 06-01-08 19:31

Hej jesper-wood det er det rigtige men 350kr det er lidt dyrt du ved ikke om det findes gratis.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 22:15

Nu forlanger du sgu en del - det gør det næppe da det åbenbart "kun" bliver brugt i undervisning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-08 22:17

Hvis skolen har det kan det vel lånes gratis - efter behov.....

Ellers prøv biblioteket....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-08 22:29

Simon! hvis du eller andre ligesom jeg ikke kan finde det du søger gratis er her en moderne udgave af et matematikprogram hvor man selv kan være med til at bestemme opbygning samt sværhedsgrad ud fra alder osv.Det kræver licens hvis man ønsker at printe ud , men det ser også ud som at du kan få gratis licens.

Mvh Sunowich

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 06-01-08 23:45

Citat
Simon! hvis du eller andre ligesom jeg ikke kan finde det du søger gratis er her en moderne udgave af et matematikprogram hvor man selv kan være med til at bestemme opbygning samt sværhedsgrad ud fra alder osv.Det kræver licens hvis man ønsker at printe ud , men det ser også ud som at du kan få gratis licens.

Hvor Sunowich

Simon

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 25 point
Dato : 07-01-08 00:42
Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 07-01-08 12:48

Tak for det Sunowich
jeg prøver at vete lidt med at godkende måske er der andre der svare eller kommer med bedre mattematil programmer men ellers er det dit spørgsmål der bliver godkendt.

Simon

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-01-08 19:54

Hvordan fandt du dog frem til dette Jesper?
når erfarne Teil og "makker parret" refi og sune ikke kunde.

Vil du afsløre dine søge veje??
Svend, der også selv forsøgte forgæves...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 21:12
Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 08-01-08 00:29

Har jeg også været inde Sunowich og den gav ingen mening beklager

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 10:30

Nå nu har jeg selv fået prøvet programmet noget mere sammen med min datter og hun er begejstret så er da selv glsd for det og også at bman ka vælge sværhedsgrader for alle mine unger og mig selv incl. Det andet gider jeg ikke bruge mere tid på at finde.
Hav en god dag Sune

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 08-01-08 13:18

Hej Sune du må også have en god dag.

Simon

Godkendelse af svar
Fra : simon-s50

Dato : 05-02-08 21:44

Tak for svaret Sunowich.

Du får kun to stjerner det er jo ikke helt det rigtige pogram men tak.

Simon