/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Kurer i Sverige
Fra : New1
Vist : 494 gange
10 point
Dato : 06-01-08 16:51

Jeg bor i Sverige og har fået tilbud om at være kurer(levering af chokolade osv. fra Danmark) i Sverige.

1) Hvad skal jeg være opmærksom på?

2) Hvordan beregner jeg omkostninger og giver en pris til firmaet om hvor meget det kommer til at koste for levering?

Jeg har tænkt mig at ansætte en chauffør der kan sørge for leveringerne, da jeg selv er fuldtids ansat et andet steds?

Er her en kurrer eller nogen der kan komme med nogle gode ideer til mig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-08 16:58

Er du ikke kommet videre.
http://www.kandu.dk/Spg112430.aspx

Kommentar
Fra : New1

Dato : 06-01-08 17:00

Teil det er ikke det længere.

Det er et andet tilbud. Læs spørgsmålet.....tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-08 17:02

Jeg har læst, mellem linierne.
Og tror ikke du er moden nok til at klare opgaven.

Kommentar
Fra : New1

Dato : 06-01-08 17:12

Tak Hr. psykolog....Er der nogen der har p..... på din sukker mad?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-01-08 17:26

Sikke dog et p?nt sprog.
Det er sv?rt n?r man ikke kender en skid til svenske regler ang?ende at ans?tte en mand.
Jeg g?r ud fra det er hver dag og 40 timer om ugen?
Find ud af hvad koster en varebil, den ?rlige forsikring, v?gtafgift, br?ndstof.vedligeholdelse olieskift, slidtage p? d?k m.m. S? ved du hvad bilen koster i drift om ?ret.
En ansat skal have en ?rsl?n. Du skal vel have forsikring ligesom her i Danmark n?r du har personale ansat, hvad koster disse forsikringer.
Alt dette l?gger du sammen og s? har du dine udgifter p? ?r. dertil l?gger du det som du vil tjene eller have i overskud til dig selv og s? har du en pris pr. ?r. Du kan s? regne en pris pr. dag, pr uge eller ogs? pr. k?rt kiometer hvis kun kender rutens l?ngde.
Dette var i grove tr?k hvordan du udregner dine udgifter.
PAS evt. p? med prisstigninger p? br?ndstof, forsikring m.m. Giver du firmaet et tilbud for at k?re chokolade ud, s? skriv noget om at prisen kan ?ndres i takt med stigende udgifter.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-08 18:07

Du skal jo have oprettet et vognmandsfirma for at klare sådannne transportopgaver...... som selvstændig erhvervsdrivende.....med alt hvad dertil hører af regnskaber til moms/told/skat o.s.v.

Så du må igang med at søge information om hvordan man starter et firma op........deriblandt beregning af priser, afskrivninger, regnskaber o.s.v.

Nu ved jeg ikek hvilken bil, men hvis den har en vis størrelse kræves der vognmandstilladelse med dertil hørende uddannelse.

Kommentar
Fra : New1

Dato : 06-01-08 18:34

Det lyder meget fint og jeg ved også at der er en hel del omkostninger ved det. Grunden til jeg skriver på Kandu er alene for at få info om noget jeg måske ikke har været opmærksom på. Og jeg kan da godt se at nogle folk som har skrevet til mig lyder til at have mere erfaring med det end jeg har og det vil jeg gerne takke for.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-08 20:15

Bortset fra min sukkermad så synes jeg du skulle høre med din kommune
om de har information eller kurser for iværksættere, det ville gavne dig meget.
http://www.oresunddirekt.com/fp.aspx?lang=1013
Et link som du måske kender.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-08 20:17

Du bør også finde ud af hvor det er bedst at have firmaadressen
med hensyn til skat o.s.v.

Kommentar
Fra : simonia

Dato : 06-01-08 21:40

Jeg vil bare give dig noget positiv feed back. Jeg har selv familie i Sverige, og de har faktisk et behov for kurer i Sverige.
Hvis jeg var dig vill jeg købe en billig varevogn i Sverige, hvor de er væsentlig billigere end her i DK.
Men for at du kan starte virksomhed i Sverige, så ville det nok være en god ide at have en makker, som har svensk adresse, da det ellers bliver under de danske regler, hvor biler jo er en del dyrere.
Jeg er selv selvstændig og syntes ikke det er så svært at få mange gode råd fra det offentlige.
Hvis du vil have noget at sammenligne dit nye firma med, kan du kontakte en dansk vognmand og se hvad han skal have for at køre en palle til Sverige.
Der er penge at hente i denne branche, i Sverige.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : New1

Dato : 08-01-08 21:15

Hej Simonia

Tak for din positive feedback. Jeg bor selv i Sverige så det skulle ikke være et problem med at skaffe en svensk bil. Det jeg havde bekymring om var at jeg ikke gav et tilbud til det danske firma som var for billig til at jeg kunne få det hele til at løbe rundt økonomisk.

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 15-02-08 17:03

Har du fået de informationer du søgte i denne tråd??