/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
slørhaler måske syg?
Fra : AnZza
Vist : 1160 gange
135 point
Dato : 06-01-08 12:24

jeg har en slørhale som ligger nede på bunden den er hvid da jeg fik den men den har fået en skaldet plet der er rød? hvad er det... nårh jeg giver den mad svømmr den op men når den har spist lægger den sig ned på bunden igen hvad betyder det??

Kommentar
Fra : AnZza

Dato : 06-01-08 12:26

svare i mig ikke

Kommentar
Fra : Nafu

Dato : 06-01-08 12:29

ved ikk
prøv at kigge på google og søg efter slørhale så kan det være at du kan finde ud af det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-01-08 12:34

Er det inde eller ude ?
Den slags fisk holder til på bunden, når vandet bliver koldt. Så skal de heller ikke mere have foder.

Hvis temperaturen er omkring 20 grader tyder det på sygdom.

Hvad fodrer du med ?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 06-01-08 12:37

hvor gammel er den og hvilken art?? Min svigerfar havde en xl-slørhale som nærmest boede på bunden i de sidste par år inden den døde, den kom også kun op til overfladen ved fodring, det så ud til at den havde det fint nok og mistede som du nævner lidt skæl. Hvis den ikke er særlig gammel, kan du prøve at kontakte dyrehandlen, hvor du købte fisken og høre om der er andre i samme bundt som har det "problem". Det er selvfølgelig vigtigt at den kommer i karantæne hvis fisken er syg, så den ikke smitter de andre.

Kommentar
Fra : Nafu

Dato : 06-01-08 12:38

hej