/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
hvordan uploader jeg flash?
Fra : Blight_dk
Vist : 665 gange
500 point
Dato : 15-02-03 16:01

Jeg har i Macromedia flash 5 lavet en flash intro til en hjemmeside. Nu er problemet bare at jeg ikke ved hvordan man lægger det ud på internetet.
Så hvordan gør jeg?

mvh
blight

Kommentar
Fra : Wendy_Shah

Dato : 15-02-03 16:05

Hejsa
Du går i filer og der publish settings så publish du den og den laver en html side til dig, når du har den sender du den og din swf op.

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 510 point
Dato : 15-02-03 16:06

du skal gemme den som en swf fil i Flash "Filer" -> Export Movies - og så kan du tilføje den til dit websted .....

Hvad laver du din hjemmeside i ??

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-02-03 16:10

I Frontpage går du i "Indsæt" -> "Avanceret" -> "plug-in" og finder din .swf fil frem fra hvor du nu engang har lagt den .....

nu antog jeg så lige det er i Frontpage, mest for lige at få mine to indlæg til at hænge bare LIDT sammen

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 15-02-03 16:32

Når du har gemt filen som en .swf. Så uploader du Flashen (.swf) til dit webhotel, som en almindelig fil. Så åbner du Frontpage.

Vælg Indsæt > Avanceret > plug-in > Ved Datakilde skriver du http://www.Dinside.dk/Din intros navn.swf (eks http://www.jubii.dk/logo.swf)

Så gemmer du HTML'en siden, og uploader den til dit webhotel.

p.s flashen og HTML siden skal ligge i samme mappe og ikke i en undermappe så skal du ændre i den sti jeg gav dit

skriv hvis du for problemmer

/Steffan

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-02-03 17:02

Hej blight,

du uploader som enhver anden fil... nu ved jeg ikke lige hvor du har hjemmeside, eller hvordan du uploader de ting du har til din hjemmeside... (billeder, html filer osv.)

hvis det f.eks. er uploading via FTP så uploader du den som de andre filer... du ska' bare huske at mappen du uploader til, passer til den adresse/sted som der står i det html dokument eller hvilken som helst andet dokument din hjemmeside består af...

hvis du har lavet det lokalt på din computer og det funker der, så bare upload det dokument og tilret det sådan at det vil passe med stien på din hjemmeside mappe/sti...

jeg plejer at sørge for at mine ting/mapper lokalt har de samme navne som min hjemmeside har, så er jeg fri for at tænke på at ska' rette alt for meget til bagefter...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 10-05-04 23:28

Du kan også åben det html dokument som skal indeholde flash-elementet og smid følgende:
<EMBED SRC="navn.swf"> (Hvor navn selvfølgelig skal svare til navnet på din flash-fil)
Igen evt efterfulgt af WIDTH=XXX HEIGHT=XXX
Sørg for at flash filen er i samme mappe som html.

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 20-06-05 21:23

i nedenstående kode skal du blot rette flashfil til dit filnavn..

og eventuelt rette width="350" height="300" til dine størrelsesforhold..

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="350" height="300" id="flashid" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="flashfil.swf" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#ffffff" />
<embed src="flashfil.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="350" height="300" name="flashnavn" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>

hilsen

Duno

Godkendelse af svar
Fra : Blight_dk

Dato : 27-08-06 11:02

så fik jeg ryddet op i de ubesvarede spørgsmål :P
tak for svaret